خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین مسابقات فوتسال جام وحدت محلات تربت جام

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۸۶

شهردار تربت جام از برگزاری اولین دوره از مسابقات فوتسال با عنوان (جام وحدت محلات) در این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام،سیدعلی حسینی در این باره گفت: این مسابقات توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تربت‌جام با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار می‌گردد و همچنین  نیروی انتظامی، هلال‌احمر، دانشکده علوم پزشکی در بحث‌های امنیتی، ترافیکی، اورژانسی، امدادی و درمانی همکاری خواهند داشت. 

شهردار تربت جام با بیان اینکه این مسابقات با شعار ( رقابت، رفاقت ، نشاط محلات ) در راستای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری برنامه ریزی شده گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای در خانواده‌ها، ورزش‌های میدانی کم‌رنگ شده، سعی شده برنامه‌ای به‌صورت میدانی پیش‌بینی شود تا عده زیادی از جوانان در یک بازه زمانی یک و نیم ماهه ورزش کنند و علاقه‌مندان زیادی در ساعات بازی به تماشا بنشینند.

وی افزود: راز تندرستی و داشتن جامعه سالم و پویا، داشتن شهروندانی سالم و تندرست است تا بتوانند وظایف شهروندی خود و نقشی که هر یک در جامعه دارند را به‌خوبی ایفا کنند.

شهردار تربت جام ادامه داد: توجه به ورزش محلات و برگزاری چنین مسابقاتی که محلات را درگیر می‌کند باعث می‌شود تا ضمن ایجاد یک شورونشاط اجتماعی باعث یک همدلی در محلات برای یک کار گروهی و مشارکتی و از طرفی در عین رفاقت، باعث رقابت بین محلات شهر می‌شود.

حسینی  توسعه ورزش همگانی، استعدادیابی، ارتقاء حس مشارکت در بین اهالی محله ها، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات دانست و ادامه داد: ایجاد زمینه حضور همه افراد جامعه در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی و ایجاد و تقویت شورونشاط اجتماعی در محلات و بخصوص جوانان، از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی تاکید کرد: توجه به ورزش محلات که باعث تحرک و نشاط می‌گردد و این نشاط به خانواده‌ها منتقل خواهد شد.

شهردار تربت جام در خصوص جزییات برگزاری گفت: در این دوره از مسابقات، شهر به 15 قسمت تقسیم شد و هر قسمت به‌عنوان یک محله معرفی گردید و پس از انتشار فراخوان مسابقات، تعداد زیادی از علاقه‌مندان و فعالین فوتسال محلات مراجعه کردند و جلساتی با این افراد گذاشته شد که از بین مراجعین و فعالین فوتسال محلات، از هر محله یک نفر به‌عنوان رابط محله انتخاب شد تا با شناسایی بازیکن‌های محله خود تشکیل تیم دهند.

حسینی ادامه داد: در همین راستا جلساتی با ادارات مرتبط مانند اداره ورزش و جوانان به‌عنوان ستاد تخصصی حوزه ورزش ، نیروی انتظامی، دانشکده علوم پزشکی، هلال‌احمر گذاشته شد تا مواردی مانند تمهیدات ترافیکی، امنیتی، امدادی در زمان برگزاری مسابقات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود

شهردار تربت جامادامه داد: در جلسه بعدی با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال، کمیته داوران، سرپرستان و مربیان تیم‌های محلات مراسم قرعه‌کشی تیم‌ها انجام و 15 تیم در سه گروه قرعه‌کشی و مشخص گردید.

حسینی افزود: افتتاحیه این بازی‌ها روز چهارشنبه 20 آذرماه در سالن ورزشی وحدت خواهد بود و با توجه به جدول بازی‌ها تعداد 46 بازی خواهیم داشت که 30 بازی در مرحله مقدماتی، 12 بازی در مرحله بعدی، 2 بازی نیمه‌نهایی و 2 بازی فینال برگزار می‌گردد. این بازی‌ها در هر هفته دو روز و هرروز سه بازی انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود حدود 16 شب( 6 هفته ) بازی‌های داشته باشیم.

در ادامه این نشست، قادر سرافرازی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به حمایت ها و برنامه های شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه ترویج فرهنگ تندرستی و ورزش گفت: شورای اسلامی شهر همیشه حامی ورزش بوده و هست و با آغوش باز از طرح برگزاری مسابقات فوتسال استقبال کردیم و مطمن هستیم یک برنامه خوب خواهد شد و حدود یک و نیم باعث ایجاد یک شور و نشاط اجتماعی در شهر خواهد شد.

وی افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تربت جام  هر ورزشکار تربت جامی که در مسابقات ورزشی آسیایی یا بین المللی برای این شهرستان مقام اوری داشته باشند و مورد تایید وزارت ورزش باشد، مبلغ 10، 20 و 30 میلیون تومان از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری به مقام های اول تا سوم اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز