خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر نیرو:

باید اعتماد مردم را در مبارزه با فساد جلب کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۵۰

مشاور وزیر نیرو گفت: نخستین گام در مبارزه با فساد، جلب اعتماد مردم است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد فاضلی در جلسه حکمرانی شهری و مبارزه با فساد که در محل سالن شهدا شهرداری مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به آشنایی خود با بحث فساد، اظهار کرد: اصلی ترین متغیر در مبارزه با فساد، اعتماد است.

وی گفت: همه کنش‌های ما با این پرسش مواجه است که دیگران چه می‌کنند و فیلسوفان معتقدند رعایت‌کردن قانون در جایی که هیچ کس الزامی به رعایت آن نمی بیند، کاری بیهوده است.

وی افزود: مردم هرچه فکر کنند سیستم فاسدتر است، آمادگی بیشتری برای رشوه دادن دارند. برای مبارزه با فساد نیاز داریم که اعتماد دیگران را جلب کنیم. وقتی سامانه نصب می کنیم اول باید مردم به اطلاعات ما اعتماد کنند.

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: اولین گام این است که اعتماد مردم را به اینکه واقعا دارم مبارزه می کنم جلب کنید، بنده از سال 86 با بحث فساد مواجه شدم و در این زمینه فعالیت کردم به همین دلیل آدم تازه واردی در حوزه فساد نیستم.

فاضلی ادامه داد: کشوری را تصور کنید که ویژگی‌هایی نظیر؛ ارتباطات شخصی با بالاترین مقام قدرت سیاسی مهمتر از رعایت قانون است، تبعیت از قانون نسبت به تبعیت از مقامات سیاسی داوطلبانه است، کارکنان بخش عمومی و افسران می توانند پست های دولتی را خرید و فروش کنند، هیچ بیماری و ناتوانی جسمی و روحی الزامی برای ترک پست ایجاد نمی کند، دانشجویان به دانش و زبان لازم برای دانشکده نیاز ندارد و حتی کودکان خردسال را در دانشگاه ثبت نام می کنند تا برایشان سابقه محسوب شود و افراد در پست های بدون حقوق منتسب می شوند، این کشور با این شرایط و ویژگی ها، سوئد 130 سال پیش است که نویسنده کتاب "کیفیت حکومت" آن را نوشته است. سوال این است که چگونه می شود کشوری با این سطح از فساد را درمان و اصلاح کرد.

وی تاکید کرد: در دو دهه گذشته، اضافه شدن شورای شهر در ایران، بزرگترین تحول شهری و یک گام به سمت دموکراتیک شدن است. اما دموکراتیک شدن به معنای انتخاباتی تاثیر زیادی در مشروعیت ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز