خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

برای ۳۰ درصد روستاهای خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۰۴۳

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: برای ۳۰ درصد روستاهای استان کارت اهداف جهت تعیین وضعیت پیشرفت طرح مثلث اقتصادی صادر شده که به زودی این میزان به ۵۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علی اکبر لبافی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان افزود: در بیش از یک هزار و ۱۰۰ روستای استان خراسان رضوی طرح کسب و کار تعریف شده و مهم‌ترین‌ چالش در طرح مثلث اقتصادی اعتماد‌سازی مردمی است.

وی اظهار داشت: اضلاع مثلث اقتصادی باعث بومی سازی مدل‌های توسعه اقتصادی شده و باعث تسهیل بخش عمده قوانین کسب و کار، موازی کاری، برداشت های سلیقه‌ای و در نهایت انعطاف در مقررات شده است.

وی عنوان کرد: وظایف هر کدام از اضلاع مثلث اقتصادی تعریف شده و نقشه راه طی۶ گام با ۴۰ برنامه عملیاتی برای معین‌های اقتصادی استان تبیین شده است.

لبافی با اشاره به اینکه نقش معین اقتصادی اعتمادسازی و تسهیل‌گری است و هر یک از معین‌ های استان تاکنون الگوهای متفاوتی را ارائه و پیگیری کرده‌اند که شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم، بیان داشت: یکی از معین‌های اقتصادی در درگز با تعریف ۴۰۰ کسب و‌ کار تاکنون نیمی از این اهداف را محقق کرده و در طرقبه و شاندیز ۳۲ صندوق خرد با مشارکت و اعتمادسازی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت اطلاعات فعالیت معین‌ها و تاکنون بیش از یک هزار کسب و کار جدید، توسعه‌ای و نیمه تمام در این سامانه ثبت شده است همچنین طرح مثلث اقتصادی یک مدل مشارکتی است که در آن اصل مردم بوده و اعتمادسازی رکن مهم آن است.

فرماندار نیشابور در این جلسه گفت: نیشابور دارای یک توان ویژه در حوزه علمی و فکری و ظرفیت‌های بسیار خوبی است با تمرکز و دقت نظر هر چند مدت زمان برنامه ریزی برای طرح‌ها طولانی می‌شود ولی مدت اجرا کوتاه و نتیجه و خروجی آن ماندگار خواهد بود. 

علیرضا قامتی افزود: طی پنج سال ۲۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی توسط دستگاه های دولتی در نیشابور انجام شد در حالیکه یک جوان نیشابوری موفق به اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی طی سه سال شد و نشان دهنده ظرفیت بالقوه موجود در این شهر است.

وی اظهار داشت: ما امروز در نیشابور شهر گنج داریم و انتظارات از این شهر در سطح استان و کشور بسیار زیاد است لذا نیازمند افزایش سرعت در روند طرح‌ها هستیم و در این‌ مسیر نباید نگاهمان به بانک ها باشد بلکه با اعتماد سازی صندوق‌های خرد و متوسط روستایی بایستی احیا شود و در این مسیر باید زبان مشترکی بین مسئولان و سرمایه‌گذاران شکل بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسع فرمانداری نیشابور گفت: نیشابور و فیروزه منطقه پنج اقتصادی استان در طرح مثلث اقتصاد مقاومتی است و فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی این بخش تعیین شده است.

احمد بوژمهرانی افزود: طی این مدت ۲۶ تفاهم نامه بین سرمایه‌گذاران با فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی منعقد گردید، از این تعداد ۶ تفاهم نامه مربوط به چند واحد صنعتی بود که به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده بودند. 

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ تفاهم نامه به ارزش ۹۷۰ میلیارد ریال و در چهار ماه اخیر چهار تفاهم نامه به ارزش  یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال منعقد شده است. 

وی اعلام کرد: پس از فولاد خراسان شرکت های پارت پلاستیک، بینالود، تعاونی دامداران نیشابور و شرکت تعاونی همت به عنوان دیگر معین‌های نیشابور فعالیت دارند.

وی خاطرنشان شد: سرمایه‌گذاران نیاز به مجوزهای لازم برای فعال ساختن واحدهای اقتصادی به خصوص در سرمایه‌گذاری های خارج از شهر دارند و برای کاهش مشکلات سرمایه‌گذار در این بخش لازم است دستگاه های مرتبط مانند محیط زیست، راه و شهرسازی و راهداری تعامل و همکاری بی‌واسطه داشته باشند.

معین بخش زبرخان در این جلسه گفت: با اعتماد سازی موفق به ایجاد چهار صندوق خرد به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش زبرخان نیشابور شده‌ایم.

عبدالله یزدان‌بخش افزود: بانک‌ها باید در تقویت این اعتماد همکاری کنند‌ و در حال حاضر ظرفیت دامداری صنعتی برای سه هزار دام سنگین بوجود آمده است.

معین اقتصادی در بخش دامداری‌های شهرستان نیشابور گفت: بیش از سه درصد تولید شیر کشور در شهرستان نیشابور انجام می‌گردد.

ابوالقاسم محمدی افزود: بیش از ۳۰ هزار رأس گاو مادینه و ۱۲ هزار رأس گاو نرینه در شهرستان نیشابور وجود دارد و صادارت گوشت نیشابور بیشتر به سمنان و قم انجام می‌شود زیرا زمینه پرواربندی برای دام گوشتی در آنجا مساعدتر است.

وی با اشاره به اینکه دامداری‌های نیشابور با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند اظهار داشت: با اعتبار یکصد میلیارد ریال قادر به تولید ۳۵۰ تن گوشت در سال هستیم و قادریم ضریب تبدیل را در نیشابور به یک و هفت دهم برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز