خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

قیمت کالاهای مورد نیاز مردم استان باید پایین تر از متوسط کشوری باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۳۷۲

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی گفت: قیمت کالا و خدمات اساسی مورد نیاز مردم در این استان باید پایین‌تر از متوسط کشوری باشد تا تامین کالا، به دغدغه‌ای برای هم‌استانی‌های‌مان تبدیل نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه تنظیم بازار استان که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و نهادهای نظارتی برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی برای کمک به این مهم، به خوبی پای کار آمده و بسیاری از اتحادیه ها و فروشگاه های زنجیره ای نیز به صورت خودجوش، کمپین ارزان فروشی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: معاونت اقتصادی استانداری نیز با اصناف و اتحادیه ها به تفاهم رسیده تا خود آنها تولیدات و اجناس مربوطه را به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند و بر روند کار به صورت مستقیم نظارت کنند تا تخلفی در این حوزه رقم نخورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعزیرات استان نیز 5 قاضی کشیک ویژه تعیین کرده تا در صورت روئیت هرگونه تخلف، بلافاصله علیه واحد تولیدی یا صنفی متخلف حکم صادر کنند. همچنین این معاونت اقتصادی با همکاری دادستانی استان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به پلمب واحد مذکور اقدام می کند و برخوردهای لازم و قاطع با متخلفان انجام خواهد گرفت. در روزهای اخیر نیز شاهد برخوردهای قاطع دستگاه های نظارتی با گران‌فروشان و کم‌فروشان بوده ایم.

وی افزود: امید می رود با عرضه به موقع کالا و با حمایت و همکاری تمامی بخش های اقتصادی اعم از تشکل ها، اتحادیه ها، نهادهای دولتی و نظارتی متولی، بتوانیم در بخش تولید، تامین و عرصه کالا، شرایط مطلوبی را در استان‌مان شاهد باشیم.

* هیچگونه کمبودی در تولید و عرضه کالا وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 124 تماس حاصل کنند، یادآور شد:  تلاش ما این است که اتحادیه ها طوری بر عرضه کالاها و خدمات نظارت و کنترل نمایند که کار به شکایت مردم کشیده نشود.

رسولیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در روند تولید و عرضه کالا و خدمات وجود ندارد، به طوری که می توان به صراحت اذعان کرد که هم از نظر تولید و هم از نظر ذخیره سازی کالاهای اساسی، این استان دارای وضعیت بسیار مطلوبی است. از هفته گذشته قیمت برخی از اقلام اساسی و ضروری مردم همچون گوشت و برنج در حال کاهش است و امید می رود عرضه این کالاها نیز افزایش پیدا کند.

وی متذکر شد: البته به دلیل موج سرما در کشور و استانمان، روند حمل میوه، سبزی و صیفی‌جات تا حدی به کندی انجام می گیرد که همین امر افزایش اندک قیمت‌ها را در پی داشته است. از اتحادیه میادین میوه و تره‌بار تقاضا کردیم تا با کمک شهرداری به این بحث ورود مستقیم داشته باشد. برهمین اساس نیز مقرر شد تا در 40 نقطه شهرمان، میوه و صیفی‌جات به صورت مستقیم و با قیمتی متعادل‌تر به مشتریان عرضه شود.

وی یادآور شد: نظارت بر عرضه کالاها و خدمات دائمی است اما حساسیت بیشتر بر این نظارت ها تا زمانی تداوم خواهد داشت که بازار به تعادل برسد و دغدغه های موجود، مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز