خبرگزاری کار ایران

با حضور سلطانی صورت گرفت؛

زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش تایباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۸۷

با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ششمین زمین چمن مصنوعی این استان در مجموعه ورزشی شهید قاسمی تایباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحییه این زمین چمن مصنوعی گفت: فضاهای ورزشی یکی از ارکان مهم در تعلیم و تربیت است و وجود معلمان ورزش بسیار حائز اهمیت است.

صفدر سلطانی با اشاره به سرانه فضای ورزشی در استان افزود: سرانه فضاهای ورزشی در سال گذشته بسیار ضعیف بوده و این استان رتبه 22 در سطح آمموزش و پرورش کشور داشته با کمک خیرین ورزشی فضاهای بلااستفاده به اماکن ورزشی تبدیل شده و اعتبارات دولتی در این بخش عاملی برای اضافه شدن سرانه ورزشی استان و ارتقای رتبه بوده است.

وی بیان کرد: خیرنیکوکار مروج تربتی با افتتاح هفت سالن ورزشی در خراسان رضوی باعث افزایش بیش از 11 هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده در این استان شده است.

صفدری عنوان کرد: امسال تاکنون 6 زمین چمن مصنوعی در مدارس ناحیه چهار، منطقه تبادکان و ناحیه 2، شهرستان‌های تایباد، تربت‌حیدریه، چناران افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: ایجاد یک فضای جدید ورزشی با استانداردهای صحیح و توسعه ورزشی نیاز دانش آموزان تایبادی بوده که امروز با همت برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی محقق شده است.

محمود آریامنش افزود: حضور دانش آموزان در برنامه‌های ورزشی همراه با برنامه ریزی دقیق اگر انجام شود نه تنها هیچ لطمه‌ای به مدرسه و تحصیل آنها وارد نمی‌شود بلکه موجب نشاط و سلامتی و ارتقای علمی آنها می‌شود.

وی مطرح کرد: ارتقای فضاهای ورزشی در این شهرستان مرزی لازمه آموزش و پرورش است و با توجه به بافت سنتی شهرستان کمبود فضاهای ورزشی ویژه دختران دانش آموز در اولویت کاری این نهاد آموزشی است.

شهردار تایباد نیز با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: اگر قرار است اقدامی انجام شود ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم گردد برای ترویج ففرهنگ ورزش در میان دانش‌آموزان ابتدا باید محیط‌های ورزشی ممناسب فراهم کرد.

ایوب سیدالحسینی تصریح کرد: این شهرستان مرزی نیازمند توجه و حمایت بیشتر است، اعتبارات استانی به این خطه مرزی بسیار کم بوده؛ تلاش ما برای ورزشکار کردن دانش آموزان درصورتی نتیجه دارد که حمایت‌های استانی آینده افراد را تامین کند. 

وی اظهار کرد: ورزشکاران نام آوری مانند سهیل یوسفی در این شهرستان حضور دارند که امروز هیچ حمایتی نمی‌شوند اگر قرار است ورزشکاران به سمت کسب رتبه‌های بالای ورزشی حرکت کنند باید پشتوانه حمایتی داشته باشند که در حال حاضر ورزشکاران این شهرستان حتی برای هزینه‌های ایاب و ذهاب اعزام به مسابقات مانده‌اند. 

شهردار تایباد مطرح کرد: مرز دوغارون بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال است، در مقابل نیاز شدید مردم افغانستان به برخی کالاهای ضروری مانند سوخت زمینه قاچاق این امر را فراهم کرده اگر قرار است از پرورش قاچاقچی در مرز دوغارون جلوگیری کنیم تنها با شعار دادن این مهم تحقق نمی‌یابد باید تمام زمینه‌ها را برای تربیت نسلی فراهم کنیم که نیاز به قاچاق نداشته باشند.

وی افزود: اکنون ورزشکارانی در شهرستان داریم که فقط نام ورزش را زنده نگه داشته‌اند اما از هیچ حمایتی برخوردار نیستند، سرانه ورزش برای دانش‌آموزان شهرستانی مانند تایباد بسیار کم است و این مهم جز با حمایت‌های مسولین استانی تامین نخواهد شد.

رییس شورای شهر و معاون آموزش و پرورش تایباد گفت: با همکاری‌های انجام شده امروز توانستیم ففضایی مانند این چمن مصنوعی برای ورزش دانش‌آموزان در شهرستان تامین کنیم، همچنین شهرداری و شورای شهر تایباد آسفالت محوطه زممی چمن را بر عهده گرفته و به زودی انجام می‌شود.

زکریا طغانی با اشاره به تامین روشنایی زمین چمن توسط تربیت بدنی اداره کل بیان کرد: دانش آموزانی که به ورزش می‌پردازند قطعا کمتر دچار مشکلات جسمی و روحی می‌شوند و موجب تامین سلامتی و نشاط آنها است روشنایی زمین چمن توسط تربیت بدنی اداره کل نیز تامین خواهد شد.

تاکنون 6 زمین چمن مصنوعی در استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال 2 زمین چمن مصنوعی دیگر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز