خبرگزاری کار ایران

فرماندار تایباد مطرح کرد:

ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان امنیت را مستحکم‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۷۷۴

فرماندار شهرستان تایباد گفت: امروزه که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در کشورهای مسلمان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان سبب برقراری امنیت بیشتر خواهد شد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از تایباد، محسن سیاح در دیدار با ائمه جمعه تشیع و اهل سنت این شهرستان که به مناسبت هفته وحدت انجام شد، اظهار کرد: شهرستان‌های تلفیقی و مرزی مانند تایباد همیشه مورد توجه دشمنان هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه‌اندازی بین مردم مرزنشین به اهداف خود برسند، از این رو وظیفه اصلی همه مسولان و مردم ایجاد وحدت و تحکیم پایه‌های آن است.

وی افزود: وحدت مردم تشیع و تسنن این شهرستان عامل مهمی برای ایجاد امنیت در صفرترین نقطه مرزی ایران و افغانستان شده و تلاش نیروهای امنیتی در این شهرستان را به ثمر نشانده است.

در ادامه این دیدارها امام جمعه مسجد مالک الملک تایباد گفت: تنها عامل وحدت آفرین در جامعه اسلامی، قرآن کریم و نبوت پیامبر اکرم(ص) است اگر مسلمانان در هر مذهبی بر این دو اصل استوار بمانند هیچگاه دچار تفرقه و جدایی نخواهند شد.

مولوی قربان حیدری اظهار کرد: دشمنان این نظام از گذشته‌های دور در فکر تضعیف اعتقادات مردم بودند تا با ایجاد تفرقه بین مذاهب ممختلف به ویژه تشیع و تسنن به اهداف پلید خود برسند، نکته مهم اینجاست که باید آگاه باشیم با انجام عملی بدون فکر و اندیشه زمینه را برای تفرقه‌اندازی دشمنان فراهم نکنیم؛ دشمن برای نابودی نظام به تشیع و تسنن رحم نخواهد کرد.

وی ایجاد وحدت و همبستگی را راهی محکم در مقابل افکار دشمنان دانست و افزود: همه مسلمانان از یک کتاب واحد پیروی می‌کنند و در مسیر پیامبر اکرم(ص) گام برمی‌دارند اینکه در هر مذهبی افراطیونی وجود دارند که با بیان مسایلی تفرقه ایجاد می‌کنند جز درس گرفتن از دشمن نیست، برای مقابله با جهان استکبار باید مسلمانان با هم پیوند محکمی ببندند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد گفت: وحدت عامل انسجام نظام اسلامی است، مدیرانی که با تقویت وحدت و حفظ دینداری در خدمت مردم هستند پیروز و موفق خواهند بود.

وی افزود: دشمنان بدانند با وجود نیروهای مردمی و انسجام و اتحاد در بین اقوام و مذاهب مختلف دشمنان هرگز به اهداف شوم‌شان نمی‌رسند و در تفرقه افکنی بین شیعه و سنی ناکام می‌مانند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: تمامی مسلمانان وظیفه دارند زیر پرچم اسلام، قرآن و ارزش‌های دینی برای حفظ و پاسداری از اسلام و خنثی سازی توطئه‌های شوم دشمنان هوشیارانه‌تر از گذشته عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز