خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه‌های عمومی تایباد:

کتابخوانی نیازمند حمایت و فرهنگ سازی است/ در روستاهای تایباد کتابخانه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۳۷

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تایباد گفت: کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان بسیار کمرنگ است و برای بهینه سازی این فرهنگ باید اقدامات موثری انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، حسن سالاری در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی مانند اهدای کتاب، زنگ مطالعه، معرفی کتب برتر و.... تنها نباید برای زمان خاصی تعریف شود بلکه در تمام فصل‌ها این فرهنگ باید ترویج یابد و از تمام ظرفیت‌های موجود برای هرچه بهتر برگزار کردن اقدامات فرهنگی باید استفاده کرد.

وی با اشاره به مهجور ببودن کتاب و کتابخوانی در میان خانواده افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزار هوشمند و دیجیتال مردم کمتر به خرید کتاب رغبت داشته و تا حدودی از سبد خانواده حذف شده، برای جبران این ضعف باید راهکارهای مناسب مانند کتاب دیجیتال را جایگزین کرد.

سالاری با اعلام اینکه تنها 5 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه عمومی در تایباد هستند، بیان کرد: اکنون 6 هزار و 100 نفر در این کتابخانه عضو هستند که از این تعداد 75 درصد را دانش‌آموزان و دانشجویان و 25 درصد دیگر را سایر اعضا تشکیل داده‌اند.

وی مطرح کرد: با توجه به این که تایباد 35 روستا دارد و 60 درصد از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند ولی در هیچ روستایی کتابخانه وجود ندارد.

در ادامه این نشست رییس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: خانواده بیشترین تاثیر را در فرهنگ سازی ایفا می‌کند از این رو لازم است بای ترویج فرهنگ کتابخوانی خانواده‌ها را تقویت کرد.

زکریا طغانی اظهار کرد: هفته کتابخوانی فرصت ارزشمندی را برای پرداخت بیشتر به اهمیت کتاب در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند تا با زمینه‌سازی برای ترویج دوستی با این یار مهربان سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ مطالعه لازم است همه افراد با یکدیگر مشارکت داشته باشند تا بتوان از تمام ظرفیت کتابخوانی بهره‌مند شد. امروز فضای مجازی در بین اقشار مختلف جای خود را باز کرده که فرصت مناسبی است با توجه به میزان استقبال بالا از این پتانسیل برای بهبود سطح کیفی مطالعه استفاده کرد.

طغانی بیان کرد: راه‌اندازی اتاق فکر فرهنگی ایده‌ای بسیار جالب است که با این اقدام می‌توان از افراد دغدغه‌مند در امر مطالعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شد.

در ادامه جلسه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان تایباد ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز