خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

عدم استقرار مدیران بومی کوهسرخ در این شهر قابل تامل است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۶۵

فرماندار کاشمر گفت: در حوزه مدیریتی، هیچ مراجعه کننده ای که از سیستم اداری وارد شد نباید ناراضی برگردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی در نخستین‌ جلسه شورای اداری در بخش کوهسرخ که با حضور مسئولان و مدیران شهرستان کاشمر در بخش‌کوهسرخ و به میزبانی بخشداری این بخش برگزار شد، گفت: دشمن به‌طور بی‌سابقه در حوزه‌های مختلف تبلیغی، تحریمی و اقتصادی ورود پیدا کرده است، به‌طوری‌که همه اهتمام خودش را به‌کار گرفته تا مردم در فشار باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه تحریمی تمام تلاش دشمن بر این بود که فروش نفت به صفر برسد، بیان کرد: خوشبختانه با وجود همه کمبودها شاهد رشد 17 درصدی صادرات غیرنفتی بودیم.

ساقی با اشاره به اینکه تکیه به تولید داخلی و بخش تولید در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: همه مدیران دولتی موظف هستیم در حوزه تولید و بخش اقتصادی تلاش کنیم و بسترهای لازم را برای حضور بخش خصوصی بیش از گذشته آماده کنیم.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه دولت نباید در همه حوزه‌ها به‌طور مستقیم ورود داشته باشد و در هرجایی که امکان حضور بخش خصوصی در سطح شهرستان وجود داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم، و در حوزه پروژه‌های عمرانی اعلام کردیم  پروژه‌هایی که از پیشرفت قابل‌توجه برخوردار هستند و بخش خصوصی اعلام آمادگی کند، حاضر هستیم پروژه‌ها را تحویل دهیم، چرا که به‌دنبال این هستیم که از تصدیگری بخش دولتی پرهیز کنیم.

ساقی با بیان اینکه نباید به بخش خصوصی به‌عنوان رقیب نگاه کرد، گفت: معین‌های اقتصادی در سطح شهرستان آغاز خوبی داشتند به‌طوری‌که در سطح استان 5 معین اقتصادی شهرستان عملکرد رضایت بخشی داشتند و همه مدیران موظف هستند از معین‌های اقتصادی حمایت کنند و اگر جایی جسارتی لازم است باید کمک کنید و هم‌افزایی ایجاد کنید تا معین‌های اقتصادی با قوت و قدرت بیشتری جلو بروند.

فرماندار کاشمر گفت:در حوزه مدیریتی، هیچ مراجعه‌ کننده ای که از سیستم اداری وارد شد نباید ناراضی برگردد.

وی با بیان اینکه در حوزه مکاتبات و مکالمات باید دقیق و به‌موقع عمل و پاسخ ارباب‌ رجوع به‌صورت شفاف ارائه شود، ادامه داد: مدیران در حوزه پردازش، تجزیه‌وتحلیل باید اهتمام بیشتری داشته باشند، چرا که در واقع بهره‌بردار خروجی سیستم به‌صورت خدمت و مکاتبه، مردم هستند، بنابراین زمانی سیستم کامل می‌شود که بازخورد داشته باشد در غیر این صورت موفق عمل نکردیم.

ساقی به موضوع جابه‌جایی مدیران شهرستان اشاره و عنوان کرد: توانمندی، هماهنگی و همراهی، اعتقاد به سیاست‌های دولت مستقر و عمر مفید مدیریتی 4 شاخص مهم در ارزیابی مدیران است که اگر مدیری این شاخص‌ها را داشته باشند به‌دنبال جابه‌جایی آن‌ها نیستیم و مدیرانی که این 4 شاخص را نداشته باشند به‌دنبال تغییرشان هستیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه تغییر مدیران به‌معنای منفی نیست بلکه به‌معنای بازدهی بیشتر است، گفت: مدیرانی داریم که دارای سه شاخص اول باشند اما عمر مفید مدیریتی آن‌ها بالاست، اگر مدیر استانی‌شان درخواست نداشته باشد حمایت می‌کنم در غیر این صورت اگر مدیر استانی درخواست کند از آن استقبال می‌کنیم تا تیم مدیریتی نسبت به گذشته همراه‌تر باشد.

ساقی با اشاره به بهره‌برداری از قسمتی از جاده کاشمر به شادمهر خاطرنشان کرد: اگر چه آسفالت 13.8 کیلومتر ابتدایی این جاده در شهریورماه به پایان رسیده بود و بسیاری تلاش و پیگیری کردند که این جاده را افتتاح کنیم، اما با توجه به موضوع علائم و دلایل قانع‌کننده دیگری که وجود داشت این کار انجام نشد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه نگاه مدیریت شهرستان به کوهسرخ یک نگاه تقویتی است اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان عدالت ترجیحی اعمال کردیم به‌طوری‌که برخی از اعتبارات را جهت اختصاص به این بخش جابه‌جا کردیم. 

وی با اشاره به انباشت مطالبات و درخواست‌هایی در بخش کوهسرخ وجود دارد، افزود: هیچ‌کس این مطالبات را کتمان نمی‌کند اما این مشکلات یک‌شب قابل‌ حل شدن نیست، باید از راه خودش ورود کنیم و بر اساس اولویت‌ها اقدام کنیم.

ساقی با اشاره به اینکه با وجود کمبود اعتبارات، شاهد تزریق اعتبارات قابل‌توجهی به حوزه روستایی بودیم، افزود: باید همه مدیران نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌ها تلاش کنند.

فرماندار کاشمر با انتقاد از عدم سکونت برخی مدیران و مسؤولان در این بخش تأکید کرد: اینکه مدیر بومی حاضر نیست در بخش کوهسرخ ساکن باشد، جای تأمل دارد، بنابراین تلاش می‌کنیم تا مدیران و ترجیحاً مدیران بومی در بخش ساکن شوند.

ساقی با تاکید بر تولید داخلی  گفت: همه مدیران در حوزه دولت موظف هستیم در حوزه تولید و بخش اقتصادی تلاش کنیم و بسترهای لازم را برای حضور بخش خصوصی بیش از گذشته آماده کنیم، چرا که معتقدیم دولت در همه حوزه‌ها نباید به‌طور مستقیم ورود داشته باشد، بنابراین در هرجایی کهامکان حضور بخش خصوصی در سطح شهرستان وجود داشته باشد، موافق هستم.

ساقی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات بر ضرورت هوشیاری مدیران برای جلوگیری از بهره‌برداری کاندیداها و نامزدها تأکید کرد و گفت: اگر چه در موضوع انتخابات هیچ جانب داری از هیچ کاندیدا و نامزد انتخابات نداریم، اما در برخی موارد مشاهده‌ شده برخی از مدیران در کنار کاندیداهای احتمالی عکس یادگاری می‌گیرند بنابراین ضروری است مدیران با رصد اخبار اجازه این بهره‌برداری را ندهند.

گفتنی است بخش کوهسرخ بهشت گردشگری و میوه‌های کوهی بزرگترین بخش شهرستان کاشمر است که مردم آن سال هاست در انتظار تبدیل شدن به شهرستان است ولی از امکانات مناسبی چون جاده مناسب و ادارات مستقل و ضروری خصوصا بخش بهداشت محروم است به طوری که با دارا بودن کادر اداری بالا در مرکز شهرستان و حتی پزشکان فراوان متخصص و عمومی حاضر به مستقر شدن در این بخش و خدمت به زادگاه خود نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز