خبرگزاری کار ایران

جغتایی خبر داد:

واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۷۱۰

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت: عملیات واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن زنده نیوکاسل مقاوم به حرارت با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید دامرودی از امروز شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، ولی اله جغتایی در این خصوص گفت: در راستای مقاوم سازی طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل و صیانت از سرمایه طیور بومی و اقتصاد روستایی و پیشگیری از بیماری و گسترش آن به واحدهای مرغداری صنعتی عملیات واکسیناسیون طیور بومی در سطح روستاها و مناطق دامداری متراکم و در معرض خطر بر علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن نیوکاسل آشامیدنی مقاوم به حرارت تولید موسسه رازی شروع می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت واگیری و تلفات در انواع طیور و پرندگان با علائم ، تنفسی و گوارشی و عصبی بوده و دربین روستاییان به نام مرغ مرگی مشهور است که  در صورت بروز آلودگی و بیماری در طیور فاقد سابقه واکسیناسیون باعث تلفات در طیور بومی و صنعتی می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت:این طرح توسط اکیپ های مایه کوبی دامپزشکی با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید دامرودی شهرستان بصورت رایگان اجرا میگردد و تعداد حدود 150 هزار قطعه طیور بومی و روستایی شامل انواع ماکیان و کبوتر تحت پوشش واکسیناسیون برعلیه این بیماری قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز