خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست؛

روند سرشماری حیات وحش خراسان رضوی پایش شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۴۵

پایش روند سرشماری پائیزه پستانداران علفخوار در مناطق تحت مدیریت خراسان رضوی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان انجام شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، تورج همتی با حضور در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه، ضمن بررسی روند اجرایی برنامه سرشماری به تحلیل آمار و تبادل نظر با اعضاء گروه سرشمارنده پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با محیط بانان پاسگاه مرزی محیط بانی المتو در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه، گفت: بررسی آمار و نتایج حاصل از سرشماری نشان می‌دهد که پس از کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی در سال‌های پیشین، این منطقه به یکی از زیستگاه‌های مستعد برای حضور گونه‌های قوچ و میش وحشی و آهو تبدیل شده است و خوشبختانه این موضوع، روند رو به بهبودی زیستگاه را نوید می دهد. 

 همتی ضمن اشاره به اینکه وجود محدوده امن و مدیریت ورود دام اهلی و همچنین شرایط مناسب جوی و نیز مرمت و بهینه سازی منابع آبی داخل منطقه از عوامل اصلی افزایش چشمگیر جمعیت حیات وحش در این عرصه بوده است گفت: حدود 6 هزار هکتار از وسعت 37 هزار هکتاری از منطقه حفاظت شده جنگل خواجه را جنگل های متراکم پسته وحشی، فراگرفته و این موضوع اهمیت طبیعی این منطقه وسیع را دوچندان می کند.

سرشماری پائیزه پستانداران علفخوار خراسان رضوی از ابتدای آبان ماه جاری با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات، بررسی عوامل تهدید، شناسایی مناطق مستعد برای ارتقا سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد برای احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار اجرا می‌شود و تاکنون 5 منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان سرشماری و پایش شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز