خبرگزاری کار ایران

وجدان مطرح کرد:

بیش از چهار هزار موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خراسان رضوی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۶۱

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: 4 هزار و 660 موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: طرح بیمه اجباری همگانی طبق ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه مخصوص افرادی است که زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

دکتر سید مرتضی وجدان افزود: طبق برآوردهای انجام شده هم اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشورمان زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند که در کل حدود هشت میلیون نفر را شامل می شوند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح افراد فاقد پوشش بیمه ای باید به دفاتر بیمه ای مراجعه کرده و حق بیمه آنها بر اساس آزمون وُسع یا استطاعت دریافت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید به میزان ۴۸۸ هزار ریال برای هر نفر به شرط سرپرست خانوار بودن حق بیمه خود را برای یک سال پرداخت کنند و افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند مطابق با دهک های درآمدی به صورت رایگان و یا با ۵۰ درصد تخفیف زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وجدان افزود: در این چارچوب هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.

وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در خراسان رضوی را یک میلیون و ۷۵۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سلامت همگانی یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان ۶۰ هزار نفر، کارکنان دولت ۴۰۰ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون هفت هزار و ۶۹ بیمار خاص در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیه سلامت هستند و به هفت هزار و ۸۴۰ نفر از اتباع بیگانه در استان نیز با بیمه سلامت خدمات رسانی می‌شوند.

وجدان تعداد موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خراسان رضوی را چهار هزار و ۶۶۰ موسسه ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ میلیون ریال به این موسسات شامل پزشکان، داروخانه ها، بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی و تشخیصی پرداخت شده‌ است.

وی برنامه های در حال اجرای این نهاد در سال جاری در خراسان رضوی را تحت پوشش قرار دادن مددجویان کمیته امداد و  افراد مجهول الهویه زیر پوشش بهزیستی، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در بیمارستان ها و عملیاتی شدن نظام ارجاع الکترونیکی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز