خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه هفت مشهد خبر داد:

برپایی بزرگترین ایستگاه استقبال از زائران پیاده در منطقه ۷ مشهد/ آمادگی کمپ غدیر برای پذیرش ۴۰۰۰ خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۴۲

شهردار منطقه هفت مشهد گفت: منطقه ما بزرگ‌ترین ایستگاه استقبال از زائران پیاده به متراژ 8 هزار متر مربع را جنب اداره هواشناسی برپا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، کوروش باوندی در خصوص بزرگ‌ترین ایستگاه استقبال از زائران پیاده، اظهار کرد: سیاست کلی این است که شهرداری زیرساخت لازم را فراهم کرده و داوطلبان خدمت به زائران تحت عنوان شهروندان میهمان‌نواز حریم رضوی خدمات را مدیریت کنند که این کار توسط تشکل‌های مردمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «در این ایستگاه 20 نوع خدمت در 20 غرفه انجام می‌شود»، عنوان کرد: این خدمات شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی، مشاوره مذهبی و خانوادگی، واکس، اقدامات درمانی، توزیع نذورات، استقرار شهرآرا محله و رادیو زیارت و... است. همچنین احتمال افزایش تعداد غرفه‌ها نیز وجود دارد.

شهردار منطقه هفت مشهد افزود: در این ایستگاه علاوه بر داوطلبان مشهدی از مازندران و خوزستان نیز افرادی فعال خواهند بود که در حال حاضر حضور 10 تا 15 نفر از آمل و اهواز قطعی شده است. علاوه بر این ایستگاه، مجوز حدود 17 ایستگاه صلواتی در سطح منطقه و پشتیبانی از آن‌ها را نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی برای 400 داوطلب مردمی در قالب شهروندان مهمان‌نواز با عنوان «مهمان داریم؛ مهربان باشیم» توسط آتش‌نشانی، بهداشت، کلانتری و دوام ثامن را نیز برگزار خواهیم کرد.

باوندی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از ایستگاه صلواتی طرق، میدان پرواز و بوستان سلام نیز از دیگر فعالیت‌های ماست. برای اسکان زائران پیاده در مکان‎های سرپوشیده، مساجد، حسینیه و منازل شهروندان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در کمپ غدیر نیز مکان‌های سرپوشیده برای اسکان زائران پیاده آماده شده است.همچنین سوله‌ای بزرگ و 200 کانکس نیز در این محل موجود است که در صورت ضرورت استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در برگزاری مراسم استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر اضافه کرد: در این ماه علاوه بر زائران پیاده، زائرانی با خودرو نیز به مشهد سفر می‌کنند که ما در کمپ غدیر آماده پذیرش 4 هزار خودرو هستیم.

باوندی بیان کرد: از دیگر اقدامات ما برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی با مشارکت گروه ثارالله کاشمر از 5 تا 7 آبان در ورودی بازار اما رضا(ع) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز