خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶۳

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برای نخستین بار اقدام به راه اندازی کمیسیون انرژی با هدف کلی شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انرژی در خراسان رضوی و ارائه راهکارها برای توسعه صنعت و کسب و کار در این حوزه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی درباره اهداف کلی این کمیسیون گفت: توسعه کسب و کار در صنایع انرژی و مرتبط با محیط زیست، رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های فعال در بخش‌های انرژی و جست و جوی راهکارهای مناسب برای این مشکلات، خلق بسترهای جدید در زمینه‌های کسب و کارهای مربوط به انرژی از جمله این اهداف است.

محسن شادمان افزود: تهیه نقشه راه برای افزایش و توسعه سهم بخش خصوصی خراسان رضوی در بخش‌های انرژی و محیط زیست، بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در این بخش، توجه به حوزه بازیافت، عرصه های محیط زیست و صنایع سبز استان، بررسی نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان برای فراوری انرژی به جای خام فروشی و بررسی نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازیافت و استحصال انرژی از ضایعات و زباله ها از جمله وظایف تعریف شده برای کمیسیون انرژی اتاق مشهد به شمار می رود.

وی ادامه داد: مطالعات کاربردی و تحقیقاتی این کمیسیون شامل مدل سازی مصرف انرژی بخش صنعت خراسان رضوی بر اساس کدهای آی.اس.آی.سی، تحقیق در خصوص قیمت سوخت و انرژی اولیه و ثانویه در داخل کشور، مطالعه میدانی کیفیت، کمیت و شرایط انرژی فروخته شده به فعالان اقتصادی استان و مطالعه ایجاد بانک اطلاعاتی استان خراسان رضوی در حوزه انرژی می شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تدوین راهبردهای حضور موثر فعالان اقتصادی در فرصت های سرمایه گذاری صنایع برق، آب، نفت و گاز در کشورهای عراق، ترکمنستان و افغانستان، بررسی و محاسبه قیمت تمام شده انرژی های نو و فسیلی در مناطق مختلف استان با در نظر گرفتن مالیات بر دی اکسید کربن و بدون در نظر گرفتن مالیات بر دی اکسید کربن از دیگر مطالعات کاربردی و تحقیقاتی این کمیسیون خواهد بود.

شادمان  از آسیب شناسی حضور بخش خصوصی در عرصه انرژی کشور به خصوص در استان خراسان رضوی، امکان سنجی صادرات تجهیزات بخش انرژی در افق چشم انداز به ویژه به کشورهای همسایه استان، رصد سیاست گذاری های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و فرصت های جدید برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی، موضوع بازیافت ضایعات و حوزه محیط زیست به عنوان برخی دیگر از وظایف این کمیسیون نام برد.

وی افزود: بعد از رسمیت یافتن کمیسیون انرژی در ساختار اتاق بازرگانی ایران، اتاق های بازرگانی چند استان در کل کشور این کمیسیون را راه اندازی کردند که خراسان رضوی یکی از این استان ها بود که با مصوبه هیات نمایندگان دوره جدید اتاق بازرگانی خراسان رضوی شکل گرفت.

نخستین نشست این کمیسیون روز گذشته با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران در محل اتاق مشهد برگزار شد و در آن اهداف کلی کمیسیون و روند اجرایی کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز