خبرگزاری کار ایران

مشکیان مطرح کرد:

بیش از چهل میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی در خدمات رسانی به زائران پیاده

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۵۸

مدیر اجرایی مجمع خادمان زائران پیاده رضوی نیشابور گفت: مشارکت شهروندان نیشابوری طی چهار سال اخیر در موضوع اقامت، پذیرای، درمان، حمل و نقل، فرهنگی و تأمین سایر نیازمندی ها با انگیزه های مذهبی و میزبانی میهمانان شهرمان بیش از چهل میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، ابوالفضل مشکیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور که با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای این شورا برگزار شد، گفت: موکب ها بعد از اربعین تا آخر صفر آماده میزبانی از زائران هستند هرچند نیشابور در طول ایام دهه کرامت، دهه ولایت، دهه فاطمیه و ایام تولد حضرت زهرا(س) و حضرت امام رضا(ع) میزبان زائران ایرانی و عراقی حضرت ثامن الحجج(ع) است.

وی با بیان اینکه ما با شعار «میهمان داریم» فضای فرهنگی‌نیشابور بعد از اربعین را به سمت میزبانی و مهربانی سوق می‌دهیم، یادآور شد: سال گذشته ٢٩٨ کاروان پیاده از ۴٧ شهرستان  و ٢١ استان کشور با جمعیت ٧٣ هزار نفر که از این تعداد فقط ٣٢هزار نفر زن بودند از نیشابور به سمت مشهد حرکت کردند. 

وی اظهار کرد: مراکز اسکان زائران فراتر از این تعداد بود، از محور نیشابور به ملک آباد ۴۶ مکان، محور کاشمر ٢٢، محور سرولایت ٩ مکان و داخل شهر نیشابور ۶١ مکان بود که عملاً به خاطر نبود نیاز ٢۶ مکان داخل شهر نیشابور استفاده نشد.

مشکیان با اشاره به اینکه ٨٧ ایستگاه صلواتی با ٧٠٠ نفر خادم پذیرای زائران بودند که ۵٠ ایستگاه آن در محور نیشابور– ملک آباد قرار داشت، خاطر نشان شد: از سال ٩۴ شاهد افزایش ٣٠ درصدی زائران پیاده بوده ایم اما سال گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی و مشکلات کشاورزان به دلیل تغییرات آب و هوایی تعداد زائر کم بود، البته تعداد زائرانی که به صورت انفرادی حرکت می کنند افزایش داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: جلساتی با رئوسای ادارات تبلیغات اسلامی و شورای هیئات و مجامع مذهبی شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد برگزار کردیم که مبدأ این سفرها نیشابور باشد تا هم زوار و هم مسئولان، با مشکلات کمتری روبرو شوند. 

حجت الاسلام علیرضا جوان شیری افزود: متأسفانه مردم غرب خراسان رضوی قانع نشدند و البته مردم جنوب غرب استان استقبال کردند و حتی وعده دادند در دهه آخر صفر خود در مسیر نیشابور، ملک آباد، ایستگاه صلواتی برپا کنند.

وی اظهار کرد: کاروان های دانشجویی از مناطق مختلف کشور قانع شده اند که مبدأ سفر پیاده شان از نیشابور به حرم رضوی باشد. 

وی اعلام کرد: حضور روحانی و بازرس در کاروان ها را الزامی کرده ایم تا مسائل فرهنگی و ملاحظات اجتماعی عمیق تر پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز