خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر :

معین‎های اقتصادی برای توانمند سازی فعالیت‎های اقتصادی روستاییان فعالیت خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۴۰۸

فرماندار کاشمر گفت: حوزه اقتصادی روستاها باید دارای یک متولی باشد تا در زمینه توانمندسازی مردم و جوامع روستایی بتواند به عنوان محور فعالیت اقتصادی روستا تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی در نشست هماهنگی معین‌های اقتصادی افزود: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از سوی استاندار به عنوان گفتمان جدیدی در حوزه اقتصادی و جامعه به ویژه استان خراسان درحال نهادینه شدن است.

وی بیان کرد: از اهداف اصلی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توانمندسازی جوامع محلی و روستایی با مشارکت خود مردم و بخش خصوصی است.

فرماندار کاشمر افزود: در حوزه اقتصادی، روستاها باید یک متولی داشته باشند تا در زمینه توانمندسازی مردم و جوامع روستایی بتواند به عنوان محور فعالیت اقتصادی روستا تلاش کند. معین‎های اقتصادی به عنوان متولی امور اقتصادی روستا در راستای توانمند سازی مردم و فعالیت‎های اقتصادی روستاییان فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تشکیل صندوق‎های خرد افزود: تشکیل صندوق‎های خرد در سطح روستاها یکی از راه‎های اداره امور در حوزه‎های اقتصادی و اجتماعی توسط خود مردم است.

وی تصریح کرد: بهترین سرمایه در تمام حوزه‎ها اعتماد به نخبگان و جامعه مخاطب در هر حوزه است، در همین راستا همه مدیران مکلف و موظف به تسهیلگری امور مربوط به معین‎های اقتصادی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و روستایی از طریق بخش خصوصی هستند.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری کاشمر از فعالیت 5 معین اقتصادی در این شهرستان خبر داد و گفت: براساس ارزیابی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان تاکنون رضایت بخش بوده است.

مهدی نایه‎در با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در قالب مثلث اقتصادی با کمک معین‌های اقتصادی شهرستان کاشمر افزود: تاکنون 5 تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصاد مقاومتی از جمله سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، فولاد ترشیز، گیاهان دارویی معطر پرند، شرکت پیشرو صالح و نوین زعفران منعقد شده است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات فنی و مشاوره‎ای در زمینه‎های دامپروری، گیاهان دارویی و زعفران به جامعه هدف، کمک به مزارع آرمانی زعفران در بخش کوهسرخ و ایجاد 460 نفر اشتغال مستقیم، حمایت و تسهیل در خرید مایحتاج کشاورزان با معرفی به شرکت‎های فرش مشهد و الکترو استیل، تثبیت 210 شغل خانگی تولید گل چینی با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیارد ریالی به بانوی کارآفرین، احصای فرصت‎های سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری کاشمر در زمینه احداث نمایشگاه منطقه‌ای، کارخانه آسفالت 120 تنی و تامین و تجهیز پارک بانوان کاشمر و... توسط معین‌های اقتصادی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز