خبرگزاری کار ایران

به همت هیات فوتبال استان؛

نخستین دوره لیگ‌ فوتبال زیر 12 سال خراسان رضوی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۷۶۳

دبیر هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: نخستین دوره لیگ فوتبال زیر 12 سال استان هفته جاری و به همت هیات فوتبال استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن حیدری از برگزاری اولین دوره لیگ فوتبال زیر 12 سال استان در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این لیگ می‌تواند نقطه عطفی در فوتبال پایه استان باشد.

وی افزود: در این دوره که مختص مدارس فوتبال مجاز سطح استان خراسان‌رضوی است، 35 تیم در قالب 5 گروه حضور پیدا خواهند کرد.

حیدری در ادامه گفت: برپایی این دوره، سبب می‌شود فعالیت مدارس فوتبال از فصلی به دائمی تبدیل شده و سن ورود بازیکنان به فضای مسابقاتی را نیز به 12 سال کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین و مهمترین هدف از برگزاری این لیگ، آموزش اصول بازی جوانمردانه به بازیکنان از سنین پایه است ولی در عین حال، بدون شک از دل این لیگ می‌توان بازیکنان مستعد را شناسایی کرد.

دبیر هیات فوتبال استان خراسان رضوی تصریح کرد: این لیگ در سایر رده های سنی نیز قابلیت اجرایی شدن دارد و تسری پیدا خواهد کرد.

حیدری افزود: از جمله ویژگی‌های این دوره مسابقات میتوان به ترویج فرهنگ میزبانی و میهمانی در مسابقات فوتبال اشاره کرد؛ در این سیستم، تمام تیم‌ها در زمین های اختصاصی خود میزبانی می‌کنند و یک بازیکن حداقل در هفت زمین چمن مختلف می‌تواند مسابقه دهد که این امر باعث می‌شود تا فضای لیگ بهتر احساس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز