خبرگزاری کار ایران

سهرابی تاکید کرد:

باید قراردادهای مستقیم از سوی دستگاه‌ها با کارگران منعقد شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۹۳

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور گفت: اگر قرارداد دستگاه‌ها با کارگران مستقیم باشد باید در مسیر حذف پیمانکاران قدم برداشت.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: آنچه که اهداف اصل 44 قانون اساسی به دنبال داشت متاسفانه تحقق پیدا نکرد به ویژه که در قانون صراحتا سه پیش شرط برای ایجاد آن پیش‌بینی شده است.

 عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور بیان کرد: این سه پیش شرط شامل این است که اولا از محدوده قوانین اسلام خارج نشود؛ ثانیا سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود و مهم‌ترین آن این است که سبب زیان جامعه نشود.

سهرابی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم برخی از این غدد زائد بدخیم بزرگترین ظلم‌ها را نسبت به کارگران روا می‌دارند و در این راستا متاسفانه مراودات و ارتباطات پیمانکاران با دستگاه‌ها و کارفرمایان طوری ایجاد شده که برای کارگران این گونه متصور شده که آنان از بدنه دولت یا عضو هیات مدیره هستند و عکس‌های پیمانکاران در کنار مدیران، دغدغه‌هایشان را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  مشهود است که نیروهای تحت پیمان ثابت، پرداخت حقوق توسط شهرداری انجام می‌شود اما یک واسطه به عنوان پیمانکار در این بین سبب افزایش هزینه‌ها و عوارض شهرداری می‌شود که با حذف پیمانکاران می‌توان در حوزه رفاهی پرسنل و کاهش هزینه‌ها گام موثری در حوزه خدمت برداشت.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز یکی از رساترین فریاد تشکلات کارگری این است که پیمانکاران، غده سرطانی هستند اظهار داشت: امروز اگر به دنبال بهره وری نیروی کار و نشاط کارگران هستیم باید قرارداد مستقیم با سرمایه‌های انسانی منعقد شود.

سهرابی تاکید کرد: آن چه که قوانین کار و تامین اجتماعی و منشور حقوق شهروندی تاکید دارد این است که شهروندان بالاخص کارگران حق دارند از زندگی شایسته منطبق با دانش روز و استانداردهای ملی و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردار باشند اما تا زمانی که این غدد در پیکره اقتصادی وجود داشته باشد و سبب سرباری دستگاه‌ها باشند نمی‌توان زندگی در شان خانواده کارگران برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز