خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی قوچان:

افزایش سه برابری تولیدات انگور با اجرای طرح داربستی در قوچان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۸۱

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قوچان در مراسم روز مزرعه انگور، اجرای طرح داربستی را عامل افزایش تولیدات انگور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، احمد کنعانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قوچان با بیان این مطلب که در قوچان حدود 5000 هزار هکتار باغات انگور وجود دارد، اعلام کرد : انواع مختلفی از انگور نظیر انگور سلطانی بی دانه که بهترین نوع برای تولید کشمش است، کشت می‌شود. 

وی از صادرات انگور قوچان به کشور های اروپایی خبرداد و گفت:حدود 10 کارخانه تولید کشمش در شهرستان قوچان وجود دارد که با توجه به کیفیت بالای شهرستان در تولید کشمش، توسط تجار صادر می شود. 

احمد کنعانی با بیان این نکته که واحد عملکرد ما در تولید انگور بسیار کم است، خاطر نشان کرد : یکی از اصلی ترین مشکلات ما در این راستا، عدم اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در آبیاری باغات انگور شهرستان است.

وی با اشاره به میزان تولید انگور شهرستان قوچان، افزود: در سال 98 حدود هشتاد هزار تن انگور با 25 گونه پیش بینی می شود که 90 درصد آن انگور سلطانی بی دانه است.

کنعانی در راستای اهداف برگزاری این مراسم، ادامه داد: در برنامه روز مزرعه انگور به آموزش اجرای طرح داربستی، تغذیه، هرس و بازار یابی انگور پرداخته می شود. 

در این مراسم از شهرستان های خلیل آباد، کاشمر، نیشابور، بردسکن، فیروزه، جوین، درگز که دارای کشت انگور بودند نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز