خبرگزاری کار ایران

بیمارستان سیار رضوی با اعتبار 12 میلیارد تومان رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۹۷۲

در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی از بیمارستان سیار رضوی جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر رضا سعیدی مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حاشیه مراسم رونمایی از این بیمارستان سیار گفت: طرح احداث اتوبوس‌های درمانی در قالب بیمارستان سیار رضوی پس از اربعین حسینی سال گذشته ارائه و با موافقت تولیت آستان قدس رضوی به سرعت اجرایی شد.

وی افزود: این سامانه که هم‌زمان با اربعین حسینی در سال جاری به مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا اعزام خواهند شد، کار خود را با ارائه خدمات درمانی به راهپیمایان این رویداد عظیم آغاز کرده و این‌گونه متبرک خواهد شد.

دکتر سعیدی اظهار کرد: برای ایجاد این بیمارستان سیار، ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و در ایام اربعین حسینی، ۱۲۰ درمانگر اعم از پزشک، پرستار، کمک‌پرستار، تکنسین دارویی و درمانی و پشتیبان درمان شامل ۸۰ آقا و ۴۰ خانم در این بیمارستان به‌عنوان خادم‌یاران سلامت مؤسسات درمانی و دارویی آستان قدس رضوی به راهپیمایان شرکت‌کننده در این رویداد بزرگ، خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این بیمارستان سیار شامل سه اتوبوس آمبولانس و اتوبوس بیمارستانی با تجهیزات کامل درمانی اعم از تجهیزات تصویربرداری و رادیولوژی و سونوگرافی، اتاق عمل، آزمایشگاه و یونیت‌های دندانپزشکی به همراه دو آمبولانس بوده و این ۱۲۰ نیروی فعال شامل ۲۵ پزشک، ۴۰ پرستار و ۵۵ پرسنل دارویی و درمانی هستند.

دکتر سعیدی ادامه داد: این بیمارستان سیار از این پس، در تمامی ماموریت‌های ویژه و عملیات‌های بحرانی داخل کشور اعم از سیل، زلزله و... و نیز برای اردوهای جهادی سلامت قابل استفاده هستند.

گفتنی است، بیمارستان سیار رضوی در سال جاری با هماهنگی‌های انجام شده توسط عتبه مقدس علوی در نجف اشرف، در عمود 320 مسیر راهپیمایی اربعین حسینی(نجف به کربلا) مستقر می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز