خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد:

ایران ظرف 30 سال آینده جزو پیرترین کشورهای خاورمیانه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۷۷

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به روز جهانی سالمندان گفت: با توجه به آمار ظرف 30 سال آینده ایران جزو پیرترین کشورهای خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در ابتدای هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه روز جهانی سالمندان است و بر اساس آمارهای منتشر شده ایران، ظرف سی سال آینده جزو سالمندترین کشورهای خاورمیانه خواهد بود.

وی به مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده سالمندان اشاره و اظهارکرد: در حقوق شهروندی هم به این موضوع اشاره شده که شرایط شهری و معابر باید به گونه‌ای باشد که امکان استفاده برای سالمندان نیز همانند سایر شهروندان مهیا شود.

حیدری به 8 مهرماه روز جهانی ناشنوایان هم اشاره کرد و گفت: ناشنوایان عزیز نیز باید در برنامه ریزی های شهری مورد توجه قرار گیرند لذا از تعدادی از ناشنوایان عزیز دعوت شد تا در نشست علنی امروز حضور یافته و دغدغه هایشان را مطرح کنند.

وی به سالروز بزرگداشت مولوی هم اشاره کرد و گفت: مولوی آگاهی و درد را در یک شبکه تفصیلی به هم پیوند می‌زند، در نگاه مولوی جهل از علل اصلی مشکلات بشری است.

رئیس شورای شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه پنج‌شنبه نیز روز جهانی مبارزه با سرطان است، افزود: مهم‌ترین بخش در مبارزه و پیشگیری از سرطان آگاه کردن جامعه و توجه به بهداشت است که برای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های مردم در زمینه پیشگیری از سرطان اعلام آمادگی کرده ایم.

وی همچنین به سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: نظم اجتماعی یکی از شاخصه‌های جامعه پیشرفته است، کنترل اجتماعی امر مورد نیاز و مهم برای هر جامعه است که نیروی انتظامی آن را برعهده دارد و خوشبختانه تعامل خوبی هم میان مدیریت شهری و نیروی انتظامی برقرار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز