خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

آیین افتتاح و بهره برداری از دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۰۹

پیش از ظهر امروز افتتاح و بهره برداری از دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از مشهد، پیش از ظهر امروز افتتاح و بهره برداری از دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری مشهد انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به نکته که شهرداری ها موظف اند به منظور رفع مزاحمت برخی مشاغل نسبت به جابجایی و انتقال آنها اقدام کنند، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی نیز وظیفه دارند از صدور مجوز و پروانه برای مکان های غیر مجاز خودداری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری مشهد با رعایت حقوق عمومی وارد  این پروسه شده، افزود :برای اینکه این موضوع تسریع یابد و صاحبان مشاغل برای انتقال شغل خود تشویق شوند شهرداری مشهد طی مصوباتی، یک سری تسهیلاتی را به صاحبان این مشاغل بخشیده است.

مهدی یعقوبی ادامه داد: 10 مجتمع صنفی دیگر نیز با ظرفیتی بالغ بر 3 هزار و 800 واحد که مشاغل مختلف را در بر می‌گیرد، در حال احداث می باشد.

حمید رضا موحدی زاده، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه از تعداد واحد های این دو مجتمع خبرداد و تاکید کرد:امروز بیش از 600 واحد خدماتی، صنفی و خودرویی را در این دو مجموعه با مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان، با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری صنوف افتتاح خواهیم کرد .

وی ضمن بیان این نکته که در سال 98 و 99 مجوز و مصوبه احداث بیش از 1000 واحد جدید، برای شهرداری تصویب شده است، خطاب به شهردار و معاون خدمات شهری گفت :امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا جاذبه ای ایجاد شود تا مردم نیازهای خود را با قیمت معقول تر برطرف کنند که این موضوع مستلزم فرهنگ سازی است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه زیست‌پذیری شهر مشهد بزرگترین هدف ماست، افزود: زیست پذیری مشهد نقطه غیر قابل معامله است و بزرگترین داشته ما در شهر مشهد، اقتصاد قوی حول محور زیارتی امام رضا و زیست پذیری قوی است.

وی همچنین در این باره اضافه کرد :هیچ پروژه ای نیست که در حوزه محیط زیست، ما به آن نگاهی با توجیح اقتصادی داشته باشیم چرا که مسئله محیط زیست مسئله ای نیست که با اف اس اقتصادی به‌آن نگاه شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با حضور در این افتتاحیه،  محیط زیست را یکی از حقوق عمومی و حقوق شهروندی  دانست وخاطر نشان کرد: حقوق شهروندی مردم حلقه گمشده ای در جمهوری اسلامی ایران است که به آن توجه کمتری شده است. ما نیز بر آنیم تا در راستای حقوق شهروندی گام برداریم.

عیسی کلانتری در خصوص انتقال مشاغل افزود : برای دستیابی به نتیجه ی بهتر، باید مطالعات در حوزه های مکان یابی و جا یابی افزایش داده شود تا مردم نیز به آنها توجه کنند و مورد استقبال بیشتر شان واقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز