خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته صورت گرفت؛

صادرات 80 میلیون دلاری بزرگترین NGO مدیریتی شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۰۶۳

مدیرعامل انجمن فرانگران نوین، با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگترین NGO مدیریتی شرق ایران است، از صادرات 80 میلیون دلاری اعضای این انجمن در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید احسان‌ مصطفوی مدیر عامل انجمن فرانگران نوین در نشستی با مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی و برخی از اعضای این انجمن، به پیشینه انجمن اشاره کرد و اظهار داشت : این انجمن به مدت 10 سال است که تشکیل و تاسیس شده و یک پایگاه به هم رسانی در حوزه های کار آفرینی،اقتصاد و دانشگاه می باشد که در این زمینه ها فعالیت می‌کند .

وی انجمن فرانگران نوین را بزرگترین NGO مدیریتی شرق کشور دانست و در این باره مطرح کرد: انجمن مذکور با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تاسیس شده و  اکنون، در حال گرفتن مجوز از اتاق بازرگانی این  استان است.

مصطفوی ضمن بر شمردن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این انجمن و NGO، گفت: تمام این اهداف مطابق نیازهای جوامع بین‌المللی، منطقه، صنعتگران، دانشجویان، سازمان‌ها و اعضاء ترسیم شده است.

وی با عنوان این مطلب که در گذشته شاخص توسعه جوامع و کشورها، نرخ مرگ و میر بوده و اکنون این شاخص تغییر کرده، اظهار داشت: مقالات، تولید ناخالص ملی و امروزه ابتکار عمل را ، شاخص توسعه کشورها می‌دانند .

مدیر عامل این NGO، از ۵ کاری که در این انجمن انجام می‌شود خبر داد و اذعان داشت: انتقال تجربه سرمایه به دانشگاه، انتقال علم دانشگاه به صنایع، همنوردی، همچراغی و هم افزایی از جمله این کارها و اقدامات است.

وی به برخی از  اهداف کلی انجمن اشاره کرد و افزود: رشد اقتصادی، صلح جهانی،اصلاح الگوی مصرف، تغذیه سالم، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، بارور سازی ایده ها، طولانی شدن بنگاه ها، توسعه اشتغال از قیبل این اهداف و استراثژی ها است.

مصطفوی در ادامه بیان کرد : این انجمن متشکل است از 147برندمطرح کشور و خراسان، 110عضو، 6 نفر عضو افتخاری، 23 هزار نفر اشتغال زایی مستقیم و 80 هزار  نفر اشتغال زایی غیر مستقیم که‌ این اعضا در حوزه های خدماتی، تولیدی و فروشگاهی  فعالیت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه میزان صادرات اعضای انجمن در سال گذشته حدودا 80 میلیون دلار بوده، خاطر نشان کرد :سعی داشتیم ازسال 97 مباحث آموزشی و روابط  تجاری را با شعار عاشقانه، نوآورانه و مسئولانه افزایش دهیم که در این راستا 93 درصد میزان رضایتمندی اعضا را تاکنون داشته ایم.

مدیر عامل انجمن فرانگران نوین از 6 کمیسیون تخصصی در این انجمن خبر داد و اظهار داشت : این کمیسیون ها شامل صنایع غذایی، صادرات، خدمات فروشگاهی، فناوری اطلاعات،گردشگری و معماری می باشند که در زمینه صنایع غذایی، فروشگاهی در دست تاسیس است و برند های غذایی خراسان، محصولات خود را ارائه می‌دهند و همچنین در این فروشگاه موزه ای وجود داشته باشد تا روند تولید محصول بیان شود دانش ارباب رجوع بالا رود.

وی با بیان این مطلب که 95 درصد تولیدات در این انجمن ایرانی هست، اضافه کرد: از این مقدار  ذکر شده، نیز 95 درصد تولید خود اعضای انجمن فرانگران نوین می باشد.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز ضمن ابراز و اعلام رضایت از عملکرد خود در مدت مسئولیتش این استان، گفت:تامین اجتماعی وظیفه دولت است و می بایست به سمتی برود که دغدغه ای از دوش مردم  برداشته شود.

سید محسن نظام خیرآبادی همچنین با تاکید بر این مطلب که سرعت تغییرات ما در قوانین و مقررات با سرعت علم خیلی متفاوت است و قوانین برای تصویب، روند کندی را دارد از تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرداد و تصریح کرد: در استان خراسان رضوی قریب 950 هزار نفر بیمه شده سازمان وجود دارد که با احتساب افراد تبعی 2 میلیون 400 هزار نفر می‌شوند، همچنین خراسان رضوی 224 هزار نفر مستمری بگیر دارد و ۴۳ درصد کل استان تحت پوشش این سازمان هستند.

گفتنی است در پایان، در راستای تسهیل امورات بیمه‌ای اعضای انجمن، تفاهمنامه ای بین انجمن فرانگران نوین و سازمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز