خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور:

نیاز ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح‌های عمرانی- ورزشی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۸۸

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور گفت: برای تکمیل هشت طرح عمرانی ورزشی نیمه تمام در این شهرستان حدود ۱۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن کاوه آهنگر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سرانه ورزشی در نیشابور از ۲۸ صدم متر مربع در سال گذشته به ۳۳ صدم متر مربع رسیده در حالی که این سرانه در استان خراسان رضوی ۴۷ صدم متر مربع است که با بهره برداری از این طرح‌ها میزان سرانه ورزشی نیشابور به میزان استان خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری انقلاب نیشابور عنوان کرد: برای تکمیل زمین چمن مصنوعی، سرویس های بهداشتی، رختکن، نصب صندلی و سیستم نوری ۹۵ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان نیشابور بیان کرد: برای تکمیل مرحله دوم این ورزشگاه شامل: پیست تارتان و اتاقک های زیر جایگاه ۸۰ میلیارد ریال و برای تکمیل استخر این مجموعه ۳۰ میلیارد ریال نیاز است که در این رابطه تفاهم نامه‌ای بین فولاد خراسان و وزارت ورزش و جوانان در حال انعقاد است.

کاوه آهنگر اعلام کرد: در حال حاضر دو سازمان مردم نهاد ورزشی و  ۴۸ هیات ورزشی در شهرستان نیشابور فعالیت دارند که ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار نماینده نیشابور برای این هیات‌ها مصوب شده ولی هنوز تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد: هر شخصی که در حوزه ورزش و جوانان اقدام به تأسیس سازمان مردم نهاد کند تمامی هزینه‌هایش در این رابطه پرداخت خواهد شد و سالیانه اعتباری نیز دریافت خواهد کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان نیشابور اعلام کرد: برای تجهیز سالن صخره‌نوردی در ورزشگاه انقلاب هشت میلیارد ریال تخصیص یافته که ۹ میلیارد ریال دیگر نیز مصوب شده، برای احداث خانه جوان هم در نیشابور ۱۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون هشت میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

کاوه آهنگر خاطرنشان کرد: برای تکمیل سالن ورزشی شهر خرو و سالن ورزشی احمد آباد هر کدام جداگانه پنج میلیارد ریال و برای تکمیل جاده تندرستی در ورزشگاه انقلاب سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیاز می باشد.

وی با اشاره به اینکه چهار سهمیه چمن مصنوعی هم برای نیشابور در نظر گرفته شده است افزود: یک اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی هم در این خصوص مصوب شده است که هر یک از شهرهای بار، برزنون، چکنه و یا روستای باغشن گچ سریع‌تر زیرساخت‌های لازم را فراهم کند به او اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: اعتبار سال‌گذشته این اداره حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و درآمدزایی این اداره از محل اجاره ۹ مکان ورزشی در نیشابور ماهیانه حدود ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.

کاوه آهنگر اعلام نمود: ۴۰ باشگاه پرورش اندام، دو تنیس خاکی، یک بسکتبال، ۱۷ فوتبال و فوتسال، سه والیبال، دو تیر اندازی، دو سوارکاری، سه دوچرخه سواری، ۱۳ کوهنوردی، پنج شطرنج، ۳۵ رزمی و سه باشگاه شنا در نیشابور فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز