خبرگزاری کار ایران

رهنما خبر داد:

آغاز برداشت پسته از اراضی آبی سرخس

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۹۸

مدیر جهاد کشاورزی سرخس از برداشت پسته در سطح 300 هکتار از باغات شهرستان خبر داد.

محمد علی رهنما در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سرخس گفت: گستردگی جنگل‌های پسته در کوهپایه ها و مراتع شهرستان به وسعت بیش از 15 هزار هکتار نشان از استعداد بالقوه منطقه در پرورش این محصول است، لذا با توجه به تغییرات اقلیمی ، محدودیت منابع آبی و تغییر الگوی کشت در چند سال گذشته باغات پسته در سرخس توسعه یافته است.

وی با بیان این که توسعه باغات اعم از پسته و انگور از اهداف ما در بهره وری بیشتر از آب و خاک است افزود:هم اکنون بیش از 1200 هکتار از اراضی آبی شهرستان زیر پوشش باغ‌های پسته قرار دارد که 300 هکتار آن در چهارمین سال محصول آن در حال برداشت  است. 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با بیان این که هر هکتار پسته برای 2 نفر بصورت مستقیم و 3 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، اضافه کرد: بسیاری از کشاورزان پس از رفع محدودیت های لازم از سال 83  اقدام به کشت نهال پسته از نوع احمد آقایی کله قوچی و... کردند  و هر ساله 100 هکتار بطور میانگین باغات در حال گسترش است.

رهنما تصریح کرد: میزان برداشت پسته از سطح باغات شهرستان در هر هکتار 2 تن است که تلاش داریم با توجه به توسعه این محصول با همکاری بخش خصوصی بزودی کارخانه فناوری پسته به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز