خبرگزاری کار ایران

در دیدار با کارآفرین نمونه گنابادی مطرح شد؛

سرمایه گذاری موقوفات گناباد و تربت حیدریه در پرورش بزهای سانن

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۴۷

ریاست اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه و هیات همراه به جهت آشنایی در پرورش بزهای سانن و با هدف همکاری و سرمایه‌گذاری موقوفات در پرورش بز سانن و تاسیس شعبه دوم این مجتمع در تربت حیدریه، با کار آفرین نمونه گنابادی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد ، حجت الاسلام جعفر نوائیان ریاست اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه به همراه حجت الاسلام حسن تقوی مند ریاست اداره اوقاف و امور خیریه گناباد و هیات همراه به جهت آشنایی در پرورش بزهای سانن و با هدف همکاری و سرمایه گذاری موقوفات در پرورش بز سانن و تاسیس شعبه دوم این مجتمع در تربت حیدریه، با مدیریت حسن احسانبخش کار آفرین نمونه گنابادی بازدید و قرارداد بستند.

حسن احسانبخش و محمد علی عابدی پور کار آفرینان‌‌ نمونه و‌ پرورش دهنده بزهای سانن در شهرستان گناباد در سال 1393 با تعداد دو بز و‌ از صفر در دو‌ محل  جاده بجستان و نوقاب گناباد ، پرورش بزهای سانن را شروع کردند‌.

بزهای سانن میزان شیر دهی بالایی دارند که از ویژگی پرتئین بالا و‌‌ چربی زیادی برخوردار هستند و همچنین با روش‌های گوناگون پرورش  ، از جمله با سیستم بسته صنعتی به خوبی سازگارند. 

در حال حاضر حسن احسانبخش و محمد ملک 300 راس بز سانن در جاده بجستان و محمد علی عابدی پور 60 راس را در نوقاب گناباد با هدف کیفی سازی در نژاد بز سانن و افزایش میزان شیردهی پرورش می دهند و هم اکنون در هر کدام از مجتمع ها در حدود 11 و 7 کارگر به صورت ثابت از چرخه پرورش  ،نگهداری ، تهیه شیر و فروش لبنیات آن مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز