خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور مطرح کرد:

تملک بیش از 2200 واحد تولیدی در کشور به دلیل بدهی توسط بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۹۱۳

وزیر کشور گفت: بیش از 2200 واحد تولیدی در کشور به دلیل بدهی توسط بانک ها تملک شده اند و باید برای رفع مشکل آنها فکری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار جلسات شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از دولت اعلام می‌کنم که از طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در آینده مردم خواهند گفت که عده ای آمدند طرح های اقتصادی را در خراسان رضوی راه انداختند و باعث شدند استان به توسعه یافتگی برسد و مسیر تکامل خود را طی کند.

وزیر کشور ادامه داد: همیشه در انجام کارهای نو و بدیع در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد مشکلات و موانعی وجود داشته است که خلاقیت، پشتکار و عملکرد مثبت مسئولان و دست اندرکاران عرصه های مختلف می تواند آنها را برطرف کند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش روند پیشرفت کشور در حوزه های مختلف را افزایشی و روبه جلو دانست و گفت: در حوزه سیاسی نزدیک به 40 سال است که به صورت مرتب انتخابات برگزار می کنیم و الان به درجه ای از پختگی رسیده ایم که قابل مقایسه با گذشته نیست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی متخصص، تجارت و مدیریت تولید نیز مشکل خاصی نداریم و این حوزه ها به فراخور موقعیت خود توسعه پیدا کرده اند لذا در حال حاضر شرایط برای جهش نهایی کشور آماده است.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت های 40 سال گذشته کشور در حوزه اقتصادی تصریح کرد: کشور در سال های بعد از انقلاب در حوزه اقتصاد رشد خوبی داشته است اما شرایط کنونی اقتصاد در تراز جمهوری اسلامی نمی‌تواند به عنوان شرایط مطلوب تعریف شود چون دشمنان کشور بعد از 40 سال دشمنی تمام تمرکز خود را در حوزه اقتصادی و در قالب تحریم معطوف کرده اند.

رحمانی فضلی به ذکر دلایل توسعه نیافتگی اقتصاد در طول 40 سال گذشته در کشور پرداخت و گفت: علاوه بر قوانین و مقررات نابجای اقتصادی، وابستگی در حوزه تولید و صنعت باعث توسعه نیافتگی اقتصاد کشور در طول سال های بعد از انقلاب شده که جبران آن زمان می برد و تاکنون این زمان را به خوبی طی کردیم.

وزیر کشور در خصوص واگذاری اختیارات وزارت خانه ها به استان ها تشریح کرد: در حوزه مدیرتی وظایف قابل واگذاری است که رئیس جمهور این ماموریت را به بنده سپردند و در طی چند سال گذشته هم این واگذاری در مواردی اتفاق افتاده است و همچنان در حال پیگیری است.

وی در ادامه به دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایشان فرمودند که تولیدکنندگان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و باید همه کمک ها برای این قشر فراهم شود تا موفق شوند.

رحمانی فضلی افزود: ایشان به دولت سفارش کردند که همانند روزهای اول، فعالیت خود را با تمام تلاش ادامه دهد لذا رئیس جمهور پیرو همین صحبت رهبر انقلاب به بنده دستور دادند که هر استان حداقل سه پروژه مهم و اصلی را استانداران مشخص کنند تا در طی دوسال باقی مانده دولت به اتمام برسد.

وی ادامه داد: پیرو تاکیدمقام معظم رهبری بر رفع محرومیت از مناطقی که از محرومیت بیشتری رنج می‌برند، در گام اول 31 شهرستان اولویت دار در 31 استان را مشخص کردیم و برای پیشبرد کارها در هر کدام از این شهرستان ها معین اقتصادی تعیین شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بیش از 2200 واحد تولیدی در کشور و 137 واحد در استان خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل بدهی توسط بانک ها تملک شده اند و باید برای رفع مشکل آنها فکری شود.

رحمانی فضلی گفت: در اطراف ما 15 کشور وجود دارند که بازارهای بزرگی محسوب می‌شوند و از آن‌ها کمتر استفاده کرده‌ایم، لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شود و دولت نیز کمک خواهد کرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمنان کشور بر اساس تحلیل‌های نادرستی که منافقین به آن ها ارائه کرده‌ بودند، تصور می‌کردند چنانچه فشار را بر مردم زیاد کنند و فضا را به‌سمتی پیش ببرند که به‌مردم فشار بیاید دیگر شاهد جشن‌های 22 بهمن نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز