خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان در مجلس خبر داد:

تسهیل‌گری در برگزاری همایش‌های هنری و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۵۲

نماینده مردم قوچان در مجلس از حمایت های مادی و تسهیل گرانه از هنرمندان قوچانی برای برگزاری همایش های فرهنگی وهنری در سطح ملی و بین المللی جهت ترویج فرهنگ و هنر قوچان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی شوشتری در جمع پیشکسوتان جامعه هنری و مسئولان انجمن های فرهنگی شهرستان قوچان حضور یافت و در این جلسه کمبودها و مشکلات هنرمندان در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی مطرح شد.

شوشتری در این نشست با بیان این مطلب که در مجموعه وزراتخانه های کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط و ضعیت خاصی  به لحاظ بودجه ای دارد، اظهار داشت: در کل کشورو استان های مختلف در حوزه های فرهنگی-هنری با یک وضعیت مشابه ای مواجه هستیم و مطالبات به حق هنرمندان باید پیگیری شود.

وی به علت عدم صدور مجوز برای کنسرت های موسیقی و مشکلات بوجود آمده در این زمینه ها اشاره کرد و گفت:بهم خوردن کنسرت ها یک جریان عمومی در کشور بود و کنسل شدن کنسرت استاد شهران ناظری باعث شد تا جلوه ی نامطلوبی از قوچان در سطح کشور متبادر و منعکس شود. 

هادی شوشتری با عنوان این مطلب که ما در تالار های رودکی و برج میلاد تهران، برنامه هایی را با هدف ارائه فرهنگ، موسیقی، عترت و معارف قوچان برگزار و اجرا کرده ایم، اعلام کرد: ما برای برگزاری برنامه های کشوری و بین المللی در هر جایی، همراه هنرمندان شهرستان هستیم و بعد از جمع بندی های شهرستانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسهیل‌گری در امور وزارتی و سفارتی را به عهده می‌گیریم تا هنر اصیل قوچانی بیشتر و بهتر دیده شود. 

وی همچنین از کمبود مکان که یکی از مطالبات مشترک تمام  هنرمندان برای انجام فعالیت های هنری است خبرداد و خاطرنشان کرد: مطابق صبحت های مطرح شده با مسئولین شهرستانی به این نتیجه رسیده ایم که باید 

 ساختمان جدیدی برلی اداره فرهنگ و ارشاد قوچان ساخته شود و ساختمان فعلی به انجمن ها اختصاص داده شود تا این مشکلات نیز در خصوص کمبود فضا و مکان برطرف گردد. 

نماینده مردم قوچان و فاروج با اشاره به پتانسیل‌های بالای هنری در قوچان و بیان موضوع با مسئولان کشوری، گفت: نشریه هنری باغ خبوشان استاد محمد معین فر در شهرستان در حد و قابل رقابت بانشریه بخارا علی ده باشی است و این موضوع را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تایید می نماید. 

وی در خصوص جذب بودجه برای ادامه کار پروژه ی مجتمع فرهنگی و هنری در قوچان گفت:در زمان وزارت علی جنتی موضوع کمبود مکان برای فعالیت های هنری در قوچان مطرح شد و بر خلاف مخالفت های کشوری در خصوص انجام این پروژه ما با رایزنی های صورت گرفته این پروژه را کلنگ زنی کردیم. 

وی در این خصوص، ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود بودجه را برای ادامه ی ساخت این متجمع حل نموده و بزودی شاهد ادامه کار ساخت متجمع خواهیم بود. 

هادی شوشتری ضمن پیشنهاد برگزاری همایش های بزرگداشت هنرمندان بصورت مدون در قوچان تصریح کرد: هر دوماه، یک بار همایشی در حوزه بزرگداشت یکی از هنرمندان قوچان، بصورت مداوم برگزار شود و ما نیز در تامین اعتبار این بزرگداشت ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز