خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در استان صورت گرفت؛

دریافت نشان سیمرغ 31 قله توسط زوج بردسکنی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۴۹۶

رئیس اداره ورزش جوانان بردسکن گفت: برای اولین بار در خراسان رضوی زوج کوهنورد بردسکنی توانستند نشان سیمرغ قله های 31 استان کشور را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دانشور ثانی در مراسم استقبال از این دو کوهنورد بردسکنی که با حضور شاکری فرماندار بردسکن و جمعی از کوهنوردان و پیشکسوتان  این رشته ورزشی برگزار شد؛ گفت: علی روستا و خانم اعظم رستگار زوج بردسکنی بودند که توانستند برای اولین بار در خراسان رضوی طی دوسال با هدف کسب نشان سیمرغ 31 قله های شاخص استان های کشور را فتح کنند.

وی افزود: این زوج در دومین همایشی که به همین منظور در ششم شهریورماه در استان قزوین برگزار شد به عنوان سومین زوج کشور تندیس سیمرغ را دریافت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن 5 گروه کوهنوردی فعال دارد که بیش از 150 نفر عضو دارد. 

حمید رضا سعادتی رئیس هیات کوهنوردی بردسکن گفت: علی روستا و خانم اعظم رستگار این زوج بردسکنی  که هر دو کوهنورد هستند ، آرسام فرزند آنها نیز از 4 سالگی به همراه پدر و مادر خود به قلل مختلف رفته است. 

وی عنوان کرد: آرسام روستا متولد آبان1391 است که نخستین صعود خود را در سن 4 سالگی به همراه پدر و مادر خود که جزو کوهنوردان فعال هستند به قله کمانکوه البرز مرکزی به ارتفاع 4 هزار متر داشته است.

وی افزود: این کودک 6 و نیم ساله صعود به قله شیرباد (مشهد)، یامان داغی (آشخانه)، تک دو (کاشمر) ، کلون بستک (تهران)، بز اویز (کاشمر)، ملکوه (تربت حیدریه)، بیرمی(بوشهر)، کمان کوه (البرز مرکزی دیزین) را در کارنامه خود دارد.

وی گفت: این خانواده کوهنورد هر هفته به یکی از قله های کشور صعود می کنند و تاکنون  بیش از هزار قله ایران صعود کرده اند.

وی اظهارداشت:این زوج بردسکنی  امروز افتخار خراسان رضوی هستند که توانسته اند برای اولین بار در استان موفق به اخذ تندیس سیمرغ این پروژه ملی شوند.

درهمین رابطه علیرضا روستایی پور معروف به علی روستا گفت: من متولد 1356 هستم و از 15 سالکی به صورت حرفه ای وارد رشته کوهنوردی شدم و در 20 سالگی تمامی مدارک خود را  دراین رشته گرفتم.

این کوهنورد بردسکنی گفت: تاکنون من بیش از هزار قله را در استان های مختلف کشور فتح کرده ام و تمامی این قلل را با هزینه شخصی خودم فتح کرده ام چرا که عاشق کوه هستم و اگرچه  تجهیزات کوهنوردی گران است بازهم دست از کوهنوردی برنمی دارم.

وی حمایت جدی مسئولان از این رشته ورزشی خواستار شد و گفت: خوشبختانه استعدادهای خوبی دراین رشته ورزشی دارد  اگر مورد حمایت شوند نام بردسکن را می توانند دراین رشته ورزشی پر آوازه کنند.

این کوهنورد بردسکنی گفت: طی دوسال اخیر توانستم در اجرای طرح سیمرغ به اتفاق همسرم اعظم رستگار  تمامی 31 قلل شاخص  کشور را فتح کنم و در دومین همایشی که در قزوین برگزار شد نشان سیمرغ را  کسب کردیم و به عنوان سومین زوج در کشور و اولین زوج  در خراسان رضوی شناخته شویم. 

روستا عنوان کرد:تمامی قللی که در پروژه سیمرغ فتح کردم تقدیم به شهدای مدافع حرم کردم چرا که  خود فرزند شهیدم هستم و دوست داشتم جز مدافعین حرم باشم که خدا مرا قبول نکرد.

وی عنوان کرد: اگر خدا کمکم کند می خواهم در آینده نزدیک به چندین  قله برون مرزی را از جمله  قله آرارات در ترکیه و قله کازبک در گرجستان را  صعود کنم.

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن  هم در مراسم تجلیل از زوج کوهنورد بردسکنی که تاکنون توانسته اند31 قله را فتح و مدال سیمرغ را دریافت کنند، گفت: استفاده از ظرفیت ورزش می تواند علاوه بر افزایش سطح سلامت و روحیه نشاط و شادابی در جوانان، به عنوان یک عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار باشد واین عزیزان می توانند الگوی مناسبی برای خانواده ها باشند.

وی حمایت و استفاده از ظرفیت این ورزش مفرح را بسیار ضروری دانست و گفت: باید اداره ورزش و جوانان بستر لازم برای این مهم فراهم آورد.

فرماندار بردسکن برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء سطح ورزشکاران را از مهمترین وظایف هیات های ورزشی دانست و از تلاش هیات کوهنوردی در این راستا قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز