خبرگزاری کار ایران

سنجری مطرح کرد:

ایجاد 22 هزار فرصت شغلی در5 ماهه سال جاری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۹۵

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در بردسکن گفت: امسال تعهد استان 76 هزار فرصت شغلی است که در 5 ماهه امسال 22 هزار فرصت شغلی آن تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سنجری در این خصوص گفت: طی سال جاری تاکنون 10 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان تخصیص یافته است که تاکنون 3 میلیارد تومان  به متقاضیان پرداخت شده و مابقی تسهیلات مشاغل خانگی استان به مرور به استان ابلاغ می شود.

وی تعداد تعاونی های فعال در استان را 7 هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: این تعداد تعاونی 4 میلیون و 700 هزار نفر عضو دارند و 401 میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال 114 هزار نفر در آنها فراهم شده است. 

مدیرکل تعاون  کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد تعاونی های فعال رتبه دوم کشور را داراست.

سنجری با تبریک هفته دولت و فرارسیدن هفته تعاون گفت: از ابتدای هفته دولت تا پایان هفته تعاون در سطح استان  42 طرح در بخش های مختلف تولیدی و تعاونی با اعتبار 95 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 3 هزار نفر نیز فراهم می شود. 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در بهار امسال 9 و 4 دهم درصد اعلام شد گفت: این  رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و 7 دهم درصد کاهش داشته است.

وی برگزاری جشنواره تجلیل از 24 تعاونی برتر ملی و استانی ، دیدار با مسئولان و ائمه جمعه، برگزاری میزگردهای تخصصی با تعاونی ها با محوریت موضوعات متفاوت در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاونی ها ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، نشست و گفتگوی اجتماعی با محوریت اتحادیه های تعاونی با حضور معاون اقتصادی استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان با هدف بررسی مسایل و مشکلات تعاونی ها را از مهم ترین برنامه های هفته تعاون در استان برشمرد.

وی حفظ بنگاههای اقتصادی و اشتغال موجود را از اولویت های این اداره کل درراستای تحقق بخشیدن به رونق تولید اعلام کرد.

وی از تشکیل 20 مرکز شتاب دهند دراستان خبرداد و گفت: مهم ترین وظایف شتاب دهندگان مشاوره و ارائه راهکار به فعالان اقتصادی در جهت تسهیل و توسعه به کسب و کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز