خبرگزاری کار ایران

سنجری مطرح کرد:

اولین مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون استان تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۷۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز نوآوری استارت تاپی و توسعه بخش تعاون با تاکید بر فعالیت‎ها و شرکت ‎های دانش بنیان در سطح استان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، محمد سنجری در ششمین همایش تجلیل از تعاونی‎های برتر این شهرستان گفت: تعاونگران و فعالان اقتصادی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور با ایثارگری، وتلاش مضاعف سعی می‎کنند به تولید کشور و ارائه خدمات مثبت به مردم کمک کنند و به همین منظور در دو اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی به بخش تعاون توجه شده و در سیاست های اصل ۴۴ به بخش تعاون نگاه ویژه ای شده است.

وی افزود: بخش تعاون یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور در کنار بخش دولتی و خصوصی است و هدف اصلی تعاون توسعه عدالت اجتماعی و کاهش فقر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: یکی از مردمی‎ترین بخش‎های اقتصادی کشور بخش تعاون است و در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بخش تعاون می‎تواند یکی از ارکان اصلی اقتصاد باشد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید با تاکید بر رونق بخش تعاون، نگاه دولت محور را به نگاه مردم محور تغییر داده و در طرح مثلث توسعه اقتصادی که تاکید بر توانمندسازی، استفاده از سرمایه‎های مردمی، توسعه، تولید و توجه به مناطق روستایی و دور افتاده است بخش تعاون ورود پیدا کرده است.

وی گفت: تعاونی ها برای نقش آفرینی و کارایی بیشتر بایددر راستای توسعه  بتوانند به دانش روز تجهیز شوند و توانمندی خود را ارتقاء دهند.

سنجری با تاکید ایجاد مشاغل جدید بر اقتصاد دانش بنیان است گفت:باید به سمت مشاغل و تعاونی‎های جدید  با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در عرصه‎های مختلف و همچنین استفاده از بسترهایی در حوزه برندسازی و اتصال به بازارها حرکت کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت برندینگ و نیاز به برندسازی،حوزه تعاون می‎تواند به توسعه این بخش کمک کند

وی تاکید کرد: تا پایان سال نخستین مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون با تاکید بر فعالیت‎ها و شرکت ‎های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت استارتاپ‎ها در سطح استان تشکیل می شود.

سنجری ادامه داد : به رغم اینکه بر اساس اسناد بالادستی باید سهم اقتصاد تعاونی به ۲۵ درصد از اقتصاد برسد اما هم اکنون شاهد هستیم کمتر از پنج تا شش درصد اقتصاد در اختیار بخش تعاون است و باید فراتر از فعالیت‎های خرد در فعالیت‌های کلان هم ورود کند تا شاهد ارتقای سطح تعاونی ها در اقتصاد باشیم.

سنجری در این مراسم با اشاره به آمار گفت: در حال حاضر در کاشمر ۱۴۵ تعاونی فعالیت دارند و از ابتدای امسال پنج تعاونی در کاشمر تشکیل و ۳۵ تعاونی منحل شده‎ که اگر به این شیوه حرکت شود تا چند سال دیگر اثری از بخش تعاون در شهرستان کاشمر نخواهد بود، لذا باید تعاونی‌هایی تشکیل شوند که بتوانند بقا و پایداری داشته و به اشتغال و تولید کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز