خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از دو واحد اقامتی در شهرستان کلات

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۴۵

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلات از بهره‌برداری ۲ واحد اقامتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کلات، شعبانعلی فرهمند در این خصوص گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران در سطح شهرستان و لزوم ارائه خدمات مناسب به  گردشگران و از سویی با توجه به  کمبود  مراکز اسکان در شهرستان که یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه است که در راستای حل این مشکل ایجاد واحد های اقامتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره برداری ۲ واحد اقامتی در روستای هدف گردشگری ارتکند همزمان با هفته دولت ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری حداقل 9 واحد اقامتی دیگر در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید. 

فرهمند یادآور شد: هم اکنون ۶ واحد اقامتگاه بوم گردی نیز در شهرستان کلات ، مشغول ارائه خدمات به گردشگران هستند.

گفتنی است، شهرستان کلات دارای 116 اثر تاریخی است که 34 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، دارای سه منطقه نمونه گردشگری ، چهار روستای هدف گردشگری و دارای چهار رشته  مهم صنایع دستی است که عبارتنداز : گلیم بافی ، جاجیم بافی ، ابریشم بافی و نوار بافی که مهمترین آثار تاریخی آن عمارت خورشید، مسجد کبود، بند نادری، کتیبه نادری و برج ارغونشاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز