خبرگزاری کار ایران

علوی خبر داد:

پرونده شبکه جمع آوری فاضلاب سبزوار سال 1400بسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۷۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از تکمیل پروژه فاضلاب شهر سبزوار در پایان سال 1400 خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، سیدابراهیم علوی در جلسه کمیته حفاظت ازمنابع آب که در سبزوار برگزار شد، طول شبکه فعلی فاضلاب این منطقه را 460 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون با اجرای 90 درصد این شبکه ، 230 هزار نفر از جمعیت سبزوار تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: آبفای استان در حال پیگیری و مذاکره با بخش خصوصی برای جذب سرمایه برای اجرای 60 کیلومتر شبکه باقیمانده شبکه فاضلاب سبزوار است.

وی همچنین از آبفای سبزوار به عنوان شرکت پیشتاز در هوشمند سازی شبکه آب ، مدیریت فشار ، کاهش آب به حساب نیامده و ذخیره انرژی در استان نام برد.

در این جلسه که معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان سبزوار ، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی و سبحانی فر نماینده مردم درمجلس نیزحضور داشتند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار هم گزارشی از بخش آب و فاضلاب شهرستان را ارائه کرد .

حسین ریاضی با استناد به سرشماری سال 96، جمعیت ساکن در شهر سبزوار را 250 هزار نفر با ظرفیت تولید آب به میزان هزار لیتر برثانیه اعلام کرد و افزود: در سال 1400جمعیت سبزوار به 265 هزار نفر می رسد که با 202 لیتر بر ثانیه کسری آب مواجه خواهد بود.

به گفته وی در سال 1425 آمار نفوس این شهر به 346 هزار نفر و کسری آب هم به551 لیتر برثانیه افزایش خواهد یافت.

وی بر اجرای سریع  فاز سوم پروژه آبرسانی به شهر سبزوار ازددشت بفره  تاکید کرد و با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب شهر سبزوار خاطر نشان کرد:"اورلود" تصفیه خانه سبزوار نیازمند احداث مدول دوم می باشد.

در ادامه نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع دراجرای شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه کلاته سیفر سبزوار شد و گفت : اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه کلاته سیفر بزودی آغاز می شود.

رمضانعلی سبحانی فر ضمن قدردانی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب سبزوار برای خدمات رسانی به مردم دیار سربداران خواستار شروع هر چه سریعتر شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه کلاته سیفر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز