خبرگزاری کار ایران

احمدی سلیمانی مطرح کرد:

صادرات فولاد خراسان 120 درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۸۲

مدیر عامل فولاد خراسان گفت: با وجود تحریم های بین المللی در پنج ماهه اول امسال این مجتمع ۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به کل سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حسین احمدی سلیمانی در نشست خبری با جمعی از  خبرنگاران رسانه‌های سراسر کشور در محل سالن همایش های فولاد خراسان افزود: فولاد خراسان امسال در بخش تولید نورد، فولاد سازی، آهن اسفنجی و گندله سازی به ترتیب با ۲۷۰ هزار تن ۲۰ درصد، ۴۶۴ هزار تن ۱۵ درصد، ۵۸۰ هزار ۱۰ درصد و ۴۶۵ هزار تن ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: صادرات محصول شمش این مجتمع به کشورهای اندونزی، عمارات، غنا، هند و محصول میلگرد به عراق و ترکمنستان بوده است.

وی اظهار داشت: این مجتمع سال گذشته ۱۷۰ هزار و ۹۰۰ تن صادرات داشته و رتبه شصت و چهارم را به لحاظ حجم فروش در بین یکصد شرکت برتر ایران کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این چارچوب فولاد خراسان رتبه هفتم را از  لحاظ بیشترین رشد صعودی تولید به خود اختصاص داده، بیان کرد: طی یک سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرح های عمرانی این مجتمع به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در این چارچوب ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند باری برای صادرات محصولات به بنادر و یک مخزن آب ۱۶۰ هزار مترمکعبی به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل فولاد خراسان در ادامه گفت: بیش از ۱۰ درصد مالیات استان خراسان رضوی توسط این مجتمع پرداخت می شود و تا کنون جمع سرمایه گذاری در مجتمع فولاد خراسان تا کنون بالغ بر بیش از یک میلیارد دلار شده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد خراسان دومین رتبه بازدهی در سازمان بورس را به خود اختصاص داده است بیان کرد: همچنین دارای یک هزار و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی است که از این تعداد ۸۵ درصد در خط تولید هستند و برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زائی شده است.

احمدی سلیمانی با توجه به اینکه صنعت فولاد جزو اهداف تحریم های بین المللی است، گفت: نظارت دقیق بر مبادلات مالی برای جلوگیری از افتادن در تله نقل و انتقالات مالی و تأمین مواد اولیه کنسانتره از مهمترین چالش های فولاد خراسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز