خبرگزاری کار ایران

اصحابی مطرح کرد:

۳۸ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به روستاهای مرزی کشور پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۴۰

هزار و ۸۰۰ صندوق خرد محلی با ۳۲ هزار عضو در هزار و ۸۰۰ روستای کشور تاسیس شده است.

به گزاش خبرنگار ایلنا از مشهد ،علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور در نشست توان افزایی ارکان صندوق های خرد محلی خراسان رضوی در مشهد گفت: این صندوق های خرد و خانگی در جهت تقویت توانمندسازی بانوان و ایجاد مشارکت اقتصادی آنان در روستاها تشکیل شده است.

اصحابی افزود: تاکنون کمتر از ۱۰ درصد تسهیلات نظام بانکی کشور به روستاها اختصاص پیدا کرده است اما در حال حاضر ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای گروه های هدف روستایی در نظر گرفته شده که نشان توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.

وی اظهار داشت: ۳۸ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به روستاهای مرزی کشور پرداخت شده که در چارچوب توانمند سازی و توسعه اقتصاد محلی در روستاها بوده است.

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید، شمار تسهیلات پرداختی خرد محلی روستایی کشور را که پیش از دولت یازدهم توسط جهاد کشاورزی پرداخت می شد را اندک دانست و گفت: تاکنون در قالب این صندوق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد به هزار و ۸۰۰ صندوق خرد روستائیان پرداخت شده است.

وی به اقبال روز افزون مردم به طبیعتگردی اشاره کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید برای ۷۰۰ طرح بومگردی و طبیعت گردی روستایی تسهیلات پرداخت کرده که نشان از توجه جامعه گردشگر به محیط های سالم روستایی است.

اصحابی به تجربه موفق تشکیل صندوق های خرد محلی در کشورهای هند، بنگلادش و مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت اعتبارات خرد در روستاها فقط ایجاد توسعه و اشتغال نمی کند آنچه اهمیت دارد نظارت و لمس فعالیت های ثمربخش این صندوق‌ها در روستاهاست.

بر اساس اعلام صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی، ۸۲ صندوق خرد محلی روستایی در این استان ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات از این صندوق دریافت کرده اند.

تاکنون ۱۱۹ صندوق خرد محلی روستایی در این استان تشکیل شده که سه هزار و ۳۸۲ نفر عضو دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز