خبرگزاری کار ایران

اولین سامانه مدیریت سرا‌های دانشجویی در مشهد رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۹۶

با حضور قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اولین سامانه مدیریت سرا‌های دانشجویی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عباس قنبری قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از سامانه جامع مدیریت سرا‌های دانشجویی غیردولتی و خودگردان، گفت: نیازمان در بحث سرا‌های دانشجویی برای ۳.۵ میلیون دانشجو بالغ بر ۵ هزار سرای دانشجویی در کشور بوده و هم‌اکنون کمبود حدود ۲۵۰۰ سرا را داریم.

وی تصریح کرد: ما باید بدانیم که بزرگترین سرمایه کشور جوانان هستند و حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ خراسانی در ابیات اشعار خود بار‌ها به این موضوع اشاره کرده است و در سرا‌های دانشجویی باید دانشجویان ساکن در این سرا‌ها علوم و دانش خود را به یکدیگر آموزش دهند و در این مسیر از یکدیگر سبقت بگیرند تا تمامی دانشجویان از علوم و دانش‌های مختلف برخوردار شوند.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خوابگاه‌های دانشجویی تغییر نام خواهد داشت و با عنوان سرای دانشجویی به دانشجویان ارائه خدمت خواهد داشت؛ علت تغییر نام به این دلیل بوده که دانشجو می‌خواهد حداقل ۴ سال در این مکان که همچون خانه‌اش است سکونت داشته باشد و نباید این دو مکان با همدیگر تفاوت کنند.

قنبری افزود: از کل دانشجویان کشور، تعداد ۲۷۵ هزار نفر در موسسات آموزش عالی، ۶۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی، ۱.۵ میلیون در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ۷۲۵ هزار نفر در دانشگاه پیام‌نور و ۴۰۰ هزار نفر در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند و از این تعداد دانشجو ۱۰۰ هزار نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

وی گفت: از مجموع ۲۵۴۳ سرای دانشجویی کشور ۱۲۷۰ مورد سرای دولتی، ۹۵۲ مورد سرای غیردولتی و ۳۲۱ مورد سرای شخصی هستند و نیازمان در بحث سرا‌های دانشجویی بالغ بر ۵ هزار سرای دانشجویی در کشور بوده و هم‌اکنون کمبود حدود ۲۵۰۰ سرا را داریم و متراژ هر سرا از ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ مترمربع و در حال حاضر فضای معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای سرای دانشجویی در کشور داریم که رفع این کمبود نیازمند درایت ویژه مسئولان و حضور پررنگ خیران نیک‌اندیش است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح‌های حمایتی صندوق رفاه دانشجویان در ۲۱ قالب اجرا می‌شود تا بیش از ۳.۵ میلیون دانشجوی دانشگاه‌های کشور مشکلی از دوران تحصیل نداشته باشند.

قنبری تصریح کرد: بیش از  ۳.۵ میلیون نفر دردانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندوق رفاه دانشجویان طرح‌های حمایتی از این گروه را در ۲۱ قالب تدوین و اجرایی کرده تا تمامی دانشجویان به‌ویژه محرومان از خدمات یکسان برخوردار شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متعدد برای دانش جویان جدید الورود گفت: معتقدیم که عموم دانشجویان به‌خصوص افراد مستعد کم‌درآمد نباید از تحصیل باز بمانند و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در بخش‌های مختلفی همچون اسکان، شهریه، ازدواج , سفر حج و عتبات عالیات اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز