خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی معین های اقتصادی بردسکن برای جذب افراد جویای کار

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۵۳

فرماندار بردسکن از اعلام آمادگی معین های اقتصادی شهرستان برای جذب افراد جویای کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجتبی شاکری در این خصوص گفت: در نشستی که با معین های اقتصادی در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد آمادگی خود را برای  جذب افراد جویای کار در حوزه  فعالیت خود اعلام کردند.

شاکری عنوان کرد:معین های اقتصادی از فرمانداری درخواست کرده اند که  لیستی از بیکاران منطقه را اعلام تا نسبت به اشتغال زایی آنها اقدام شود.

وی اظهار داشت:مدیریت فرش عرسین که یکی از معین های اقتصادی در منطقه است اعلام کرده است درصورتی که بستر لازم برای سرمایه  گذاری فراهم شود این آمادگی را دارد تا بیش از 10 هزار نفر از افراد جویای کار را برای آنها شغل ایجاد کند.

وی به ظرفیت  معادن و کشت و صنعت  آستان قدس رضوی در منطقه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی خط 5 معدن مس نسیم زاده عسکر در منطقه دهان قلعه علاوه براینکه در حال حاضر زمینه اشتغال  650 نفر  فراهم است زمینه اشتغال 400 نفر دیگر نیز مهیا می شود.

وی از این معدن به عنوان یک شهرک معدنی نام برد و گفت: حقیقتا بزرگترین کارخانه فراوری کنستانتره مس خراسان رضوی در این مجتمع  فعال است.

فرماندار بردسکن  به پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب کشت و صنعت آستان قدس رضوی در انابد اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود 28 حلقه چاه کشاورزی  این مرکز به عنوان یکی از معین های اقتصادی آمادگی خود را برای  بکارگیری متخصصین و دیگر افراد جویای کار اعلام کرده است.

وی همچنین از سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی پست بانک خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی بخش شهرآباد خبرداد و گفت: تمامی طرح  های  اشتغال زا با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی در 18 روستای این بخش در حال تشکیل پرونده است و امید است به عنوان اولین شهرستان استان طرح مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی  را اجرایی کنیم.

فرماندار بردسکن از سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی در یکی از معادن طلا در شهرستان خبرداد و گفت: بردسکن دارای 10 معدن فعال در کانی های آهن، مس و طلا است که امیدواریم در چند سال آینده بیکاری در شهرستان نداشته باشیم.

وی به جذب یک سرمایه‌گذار دیگر در بردسکن اشاره کرد و افزود: معدنی که به این سرمایه‌گذار در مناقصه واگذار شد 147 کیلومتر ذخیره معدنی دارد که می‌تواند کمک زیادی به‌اشتغال در این شهرستان کند.

شاکری افق کاری معادن در این شهرستان را یک افق 30 تا 40 ساله نام برد و اضافه کرد: پیگیری ما در خصوص معادن ایجاد زنجیره تولید است که از خام‌فروشی جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز