خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

افزایش سرمایه گذاری باعث ایجاد شغل و رشد شاخص های اقتصادی خواهد شد/ آنطور که باید در جامعه به فرهنگ اقتصادی پرداخته نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۷۱۳

استاندار خراسان رضوی گفت:خبرنگاران گفتمان اقتصاد فرهنگی را در خراسان رضوی رایج کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در نخستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که با حضور جمعی از مدیران استانی در محل تالار شهر مشهد برگزار شد ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در ابتدای کارمان دو مسیر پیش رو داشتیم، یا از طریق بودجه های دولتی وظایف قانونی خود را انجام دهیم یا درمسیر دوم در کنار همه این وظایف کارهای جدیدی برای برون از شرایط  اقتصادی موجود پیدا کنیم.

 وی ضمن اشاره به نام گذاری چندین سال از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصادی گفت: این نکته بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد است که اگر در این زمینه تقویت نشویم حتما آسیب پذیر خواهیم بود.

استاندار خراسان اذعان کرد: در سال های بعد از انقلاب برای رسیدن به توسعه با موانعی از جمله تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نزاع های سیاسی، بزرگ بودن دولت، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی، قوانین مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسئولیت ها روبرو بوده ایم.

رزم حسینی افزود: هر کشوری اگر به پیشرفت رسیده در آرمان ها و اهداف خود وحدت داشته است که اگر ما هم این  ویژگی را داشته باشیم حتما شرایط خوبی را در کشور و استان خواهیم داشت.

وی در خصوص مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گفت: مدل ما یک مدل مدیریتی است که می تواند بسیار در نظام اقتصادی موثر باشد، بر اساس این مدل اگر ما سرمایه گذاری را افزایش دهیم علاوه بر ایجاد شغل باعث رشد شاخص های اقتصادی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این که آنطور که باید در جامعه به فرهنگ اقتصادی پرداخته نشده است،افزود: علاوه بر ائمه جمعه که باید در زمینه ترویج فرهنگ اقتصادی سعی خود را بکنند، خبرنگاران هم باید گفتمان اقتصاد فرهنگی را رایج کنند.

رزم حسینی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امروز با توجه به سرعتی که در انتخاب معین ها صورت گرفت  نهایتا 85 شرکت مسئولیت توسعه محلی و توامندسازی جوامع روستایی را پذیرفته اند که به امید خدا به 100 معین خواهند رسید.

وی با بیان این که هر کسی ایرانی است خودش را باید وقف سازندگی شهر و کشورش کند، تاکید کرد: معین های ما در شش گام از جمع آوری اطلاعات گرفته تا توانمند سازی جوامع محلی بر اساس ظرفیت های بومی منطقه را به توسعه خواهند رساند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که شرط موفقیت مدل اقتصاد مقاومتی پیگیری ارکان حکومت و مقامات استانی است، اضافه کرد: برای این که بتوانیم مرتبا فعالیت معین ها رصد کنیم یک نهاد مردمی اقتصادمقاومتی راه اندازه کردیم که خارج از دولت هم قرار دارد.

رزم حسینی اضافه کرد: در مدتی که طرح اقتصاد مقاومتی در استان شروع شده 754 موافقت نامه امضا شده است که پای هر کدام از آن ها را امام جمعه، سرمایه گذار، نماینده مجلس، فرماندار و نماینده دادگستر امضا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در عین حال در این مدت اجرای طرح اقتصادی فرهنگی از پروژه های بزرگ مثل همیاران آب و مدیریت  واحد آب و خاک غفلت نکرده و طرحی جامعه در این زمینه  طراحی کردیم.

رزم حسینی در همین رابطه افزود: برای 32 دستگاه تکلیف برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد مشخص شده است که در همین راستا برای هشت محله طرح نجات اجرا خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کنار تمام طرح ها خود یک منشور همدلی هم راه اندازی خواهد شد  که در قالب آن همه برای آبادانی استان همدل خواهند بود.

وی گفت: در حوزه اقتصاد دنبال توانمند سازی مردم در روستاها هستیم البته برای  این از روستا شروع کردیم که مهاجرتی که در جریان است را متوقف کنیم چون تاکنون خدماتی به روستاها برده ایم که نتیجه عکس داده و نتوانسته نیاز اشتغال آن ها را تامین کند.

استاندار خراسان رضوی به  سیاست های مدیریت استان در حوزه ورزش پرداخته و خاطر نشان کرد: مدیران کل ورزشی و نخبگان ورزشی را جمع خواهیم کرد تا پیشینه استعداد ورزشی استان را شناسایی کنیم که این طرح هم در حوزه ورزش  و جوانان آماده خواهد شد.

رزم حسینی در انتهای سخنانش خطاب به خبرنگاران و مدیران رسانه های حاضر در جمع گفت: در طرح اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه اصحاب رسانه هستیم و می خواهیم که رسانه ها در استان منادی وحدت باشند بر این  اساس از کار تبلیغ کنند نه شخص.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز