خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی:

آزادی و بازگشت آزادگان سلحشور به میهن تجلی نصرت الهی بود

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۷۵۶

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آزادی و بازگشت آزادگان سلحشور به میهن تجلی نصرت الهی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز کشور که در تالار ولایت حرم منور رضوی انجام شد، گفت: آنچه که مسلم است حق آزادگان ما آن طور که باید ادا نشده و به آن پرداخته نشده است، البته چند کتاب در این رابطه نوشته شده، اما نسبت به آنچه باید نوشته می‌شده، خیلی ناچیز است. ممکن است فیلم و سریال‌هایی هم ساخته شده باشد، ولی همچنان تولیدات در این رابطه بسیار اندک است.  

وی ادامه داد: دلیل این کم کاری روشن نیست؛ وقتی ما تاریخ جنگ‌های اروپایی اعم از جنگ‌های جهانی اول و دوم را در آثار سینمایی‌شان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تا چه حد برای اسیران شان فیلم تولید کرده‌اند و از آن‌ها قهرمان ساخته‌اند و به مقوله اسطوره‌سازی پرداخته‌اند.

وی تأکید کرد: نیروی ایمان به آزادگان ما توان، روحیه و امید می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تفاوت آزادگان ایرانی با سایر اسرای جنگی را در ایمان به خدای متعال دانست و گفت: آزادگان ما به موجب اعتقاد به خداوند متعال، خودشان را در بنبست و آخر خط نمی‌دیدند، آن‌ها خود را با اباعبدالله(ع) و خانواده عصمت و طهارت که اسیر بنی امیه شده بودند، مقایسه می‌کردند. همه این عوامل باعث شد که آزادگان بتوانند عزتمندانه دوران اسارت را سپری کنند.

وی همچنین بیان کرد: نیروی ایمان، باور و اعتقاد بسیار مهم است. لذا باید در آثار ما از کتاب تا فیلم و سریال‌ها به آن‌ها پرداخته شود و از تأثیر آنها گفته شود. ممکن است خیلی‌ها در شرایط عادی ایمان داشته باشند اما ایمان واقعی خودش را در این لحظات و موقعیت‌های سخت نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: از طرف دیگر باید نصرت الهی را در موضوع آزادگان ببینیم و در آثار خودمان منعکس کنیم. چه کسی تصور می‌کرد که صدام برای آزادی اسرا پیش‌قدم شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید براینکه آزادی آزادگان از چنگال حزب جنایتکار و جلاد بعث عراق تجلی نصرت الهی بود، تصریح کرد: آزادگان ما در عراق اسیر صدام نبودند، بلکه توسط او به گروگان گرفته شده بودند، اسارت یکسری شرایط و قوانینی دارد که توسط کمیته‌ها و نهادهای بین المللی تدوین شده است، اما برخورد صدام با اسرای ایرانی در چارچوب هیچ قانونی نبود.

وی افزود: صدام 60 هزار نفر از فرزندان ملت ما را به گروگان گرفته بود و با توجه به شخصیت و روحیاتی که از او سراغ داریم، اگر در شرایط عادی قرار داشت و عراق به کویت حمله نکرده بود و صدام به دنبال رفع خطر احتمالی ایران نبود، برای آزادی یکایک این 60 هزار نفر از ایران امتیاز می‌خواست و شاید ده‌ها سال آزادی این اسرا به طول می‌انجامید؛ این نصرت الهی بود که بدون هیچ امتیازی آزادگان آزاد شدند و به کشور بازگشتند، این اتفاق بزرگی بود که باید به آن پرداخته شود.

وی آزادگان را نماد انقلاب، مقاومت، مبارزه و جهاد فی سبیل الله خواند و عنوان کرد: نشر جریان آزادگان و بیان خاطرات و سختی‌هایی که متحمل شدند، ترویج فرهنگ آزادگی، مقاومت و امید آفرینی در جامعه است، بنابراین ما در آستان قدس رضوی وظیفه خود می‌دانیم هرآنچه در توان داریم برای تحقق این مهم بکار بگیریم.

وی افزود: بسیار خوب بود اگر همکاران ما در امور ایثارگران آستان قدس رضوی برنامه ریزی می‌کردند و چند شبی را به مناسبت ایام آزادی آزادگان شرایط بیان خاطرات این عزیزان را در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر فراهم می‌کردند، اما انشاءالله سال آینده به مناسبت این ایام چند شب در حرم مطهر برنامه‌هایی برای این منظور تدارک دیده خواهد شد.

وی گفت: آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات در حوزه کتاب، فیلم و کار فرهنگی برای ترویج فرهنگ آزادگان تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به نصرت‌های الهی در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن، اظهار کرد: عزتی که امروز ایران اسلامی در دنیا دارد و ذلتی که آمریکا گرفتارش شده یکی از جلوه‌های نصرت الهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز