خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان:

هدف ما در تمام زمینه ها اشتغال اجتماع محور است

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۸۵

فرماندار شهرستان قوچان از برنامه های خود در تمام زمینه ها، بویژه عرصه اقتصادی با هدف اشتغال اجتماع محور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، همایش تجلیل از کار آفرینان جوان با عنوان کار و زندگی در قوچان و در هفته جوان، با حضور مسئولین و کار آفرینان برگزار شد

مجید رمضانیان، رئیس پارلمان مشورتی جوانان شهرستان قوچان ضمن عنوان این مطلب که  همایش، با محوریت کار آفرینان جوان قوچان منعقد شده،  یاد آورشد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری، جوانان را محور تحقق پیشرفت ایران اسلامی در تمام عرصه ها دانسته اند که در  این مسیر باید با همت و پشتکار به حوزه های مختلفی چون، حوزه های سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی ورود پیدا کنند. 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان رهبری پیرامون اشتغال و اقتصاد جوانان، گفت:مطالبه من از جوانان این است که راه اشتغال زایی و کسب روزی حلال را هم چون جهاد در پیش گیرند. 

رمضانیان در ادامه افزود: این همایش برای تحلیل از کسانی است که با وجود کم تجربگی و کم سن بودن، اقدام به کسب روزی حلال و بویژه اشتغال پایدار  کرده اند. 

فرماندار شهرستان قوچان نیز با حضور در همایش کار و زندگی، اشاره کرد: بر نامه های امسال هفته جوان یکی از بی نظیر ترین  برنامه ها در طول عمر قوچان بوده است که با همت پارلمان مشورتی جوانان شهرستان و اداره ورزش و جوانان این همایش صورت گرفته که بیانگر پویایی و نشاط جوانان و توان بالای آن ها در حوزه های مختلف می باشد. 

هادی رجائی نیا با تاکید بر این مطلب که شهرستان قوچان مهد تمدن و هنر و فرهنگ می باشد و در ادوار گذشته نیز با همین عنوان شناخته شده است، اظهار داشت: باید توسعه، آبادانی، فرهنگ و اقتصاد شهرستان را خودمان بهبود بخشیم چرا که ما ظرفیت و پتانسیل های بالای زیادی در سطح شهر داریم. 

وی با اشاره به اینکه  فرهنگ و هنر غنی قوچان می‌تواند یکی از ابزار های اقتصادی برای جوانان و هنرمندان باشد، مطرح کرد :امروزه در بسیاری از مکان ها در دنیا، فرهنگ و هنر یکی از پایه های اصلی اقتصادی شده است و ما باید از این توان به بهترین نحو استفاده نماییم. 

وی با اشاره به این که وضعیت اقلیمی، آب و هوایی و همچنین موقعیت مکانی قوچان و تردد سالیانه 12 الی 13 میلیون مسافر از شهرستان، گفت: امروزه بخش عمده ای از اشتغال دنیا را بحث گردشگری و صنایع دستی در برگرفته و با توجه به این ویژگی های مکانی و اقلیمی شهرستان قوچان، توان زمینه های اشتغال زایی را در حوزه گردشگری و هم چنین صنایع دستی به حد اعلای خود رسانده و در این زمینه ها کار آفرینی کرد. 

شایان ذکر است در پایان این همایش، از کار آفرینان جوانی که در سطح شهرستان، به اشتغال پایدار دست زده اند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز