خبرگزاری کار ایران

فرماندار تربت حیدریه:

نقش زنان در توسعه جامعه و ارتقا فرهنگی آن انکارناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۰۸۹

فرماندار شهرستان تربت حیدریه گفت: در حوزه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم و باید بانوان شهرستان حضور پررنگ تری در بخش‌های مختلف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، علی رستمی در حاشیه بازدید کارشناسان امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی به همراه مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری از کارگاه نساجی سنتی بانوی  کارآفرین در روستای فدرد گفت: اگرچه سرعت رشد و توسعه زیرساخت های علمی و عمرانی در کشور بسیار چشمگیر بوده است و امروز ما نیز در شهرستان به یک کارگاه عمرانی و سرمایه گذاری تبدیل شده ایم ولی باید بپذیریم که این جهش با حوزه توسعه زیرساخت های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی تناسب نداشته و در این بخش ضعیف عمل کرده ایم.

وی افزود: یکی از دلایل عمده عدم پیشرفت در حوزه های اجتماعی را،عدم توجه کافی به نقش و اهمیت زنان به عنوان عنصر اصلی اجتماع دانست و تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد پایه های هر جامعه ای را مستحکم می کند،اما فرهنگ زیرساخت های اقتصاد را فراهم می نماید و نقش بانوان در تقویت این زیرساخت، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رستمی با انتقاد از حضور کمرنگ بانوان شهرستان در سطوح مختلف به ویژه بخش های اجتماعی بیان کرد:به دنبال آن هستیم که با تعامل و هم افزایی ظرفیت نهادهای دولتی و حاکمیتی و  سازمان های مدنی و مردم نهاد، مشکلات و چالش های موجود در حوزه زنان شهرستان را در جلسات مختلف با حضور کارشناس تخصصی مورد بررسی قرار داده و به نوبه ی خود اقداماتی در راستای رفع این مشکلات برداریم.

فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان در عرصه دانش، هنر، ادب، سیاست، ورزش، کارآفرینی و عرصه‌های دیگر، کم بانوی شایسته و توانمند ندارد که فارغ از هر ادعایی در سطوح مختلف این شهر فعالیت دارند، اما حضور چشمگیر ندارند و باید مورد توجه قرار بگیرند و از ظرفیت های آنها استفاده شود.

فرماندار  به ضرورت حضور زنان توانمند در بخش های مدیریتی و برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از بانوان شاغل در ادارات و نهادهای دولتی، صاحب دانش تخصصی در حوزه های مختلف مدیریتی و دارای ذهن خلاق در برنامه ریزی هستند که متاسفانه نقش آنها کمتر دیده شده، درصد بسیار کمی از پست های مدیریتی و برنامه ریزی به آنها اختصاص یافته و این امر علاوه بر اینکه سیستم را از یک ظرفیت بالقوه محروم ساخته،در دراز مدت سبب کاهش راندمان کیفی و توسعه ای جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز