خبرگزاری کار ایران

یوسفعلی زاده خبر داد:

جشنواره فیلم کهربا در مشهد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۴۷۷

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت : ۲۳۷ اثر شامل ۶۵ فیلم مستند، ۹۸ اثر داستانی، ۲۶ نماهنگ و ۴۸ فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره فیلم کهربا در مشهد با موضوع اصلی دفاع مقدس ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در نشست خبری جشنواره فیلم دفاع مقدس"کهربا" گفت: دیگر فیلمسازان و هنرمندان نیز می توانند آثار خود را  تا پایان شهریورماه به این جشنواره ارسال کنند.

وی  افزود: موضوع این جشنواره چهار موضوع "ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت" است و موضوعاتی نظیر نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی، الگوسازی فرهنگی، سبک زندگی و مبارزه با فساد نیز در این جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد آثاری که تاکنون دریافت شده از شهر مشهد و پنج درصد دیگر از سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی است و هنرمندان دیگر استانها نیز می توانند به صورت جنبی در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در فراخوان اولیه آثار ارسالی باید در قالب مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و ویدیوی کوتاه و بلند عرضه می شد اما بخش های عکس و موضوعات دانش آموزی نیز به پیشنهاد معاونت پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی به آن افزوده شده است و  در مجموع ۱۳ داور، آثار دریافتی در جشنواره فیلم کهربا را قضاوت خواهند کرد.

یوسفعلی زاده افزود: از روز گذشته تعدادی از هنرمندان دیگر نیز در تماس با دبیرخانه آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کرده اند همچنین تعدادی از دستگاه ها نیز آثار آرشیوی و مناسبتی دارند که از آنها درخواست می کنیم در این جشنواره حضور یابند.

وی اضافه کرد: این نخستین جشنواره با موضوع دفاع مقدس است که به صورت تخصصی و برای اولین بار در یکی از استانهای کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تداخل زمانی جشنواره که در پایان شهریور ماه در نظر گرفته شده بود با ایّام ماه محرم و صفر گفت: به همین دلیل فرصتی پیش آمد و مراسم افتتاحیه و اختتامیه در بازه زمانی بین ۱۰ تا ۳۰ آبان ماه برگزار و زمان دقیق آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

یوسفعلی زاده در خصوص علت نامگذاری این جشنواره به نام کهربا گفت: سنگ کهربا جواهری ارزشمند و گرانبهاست و جشنواره فیلم شهدا و دفاع مقدس هم با مقولات ارزشی و گرانبها در تاریخ این مرز و بوم سر و کار دارد از این رو این جشنواره به نام جشنواره فیلم کهربا نام گذاری شده است.

وی در مورد روند تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌رضوی هم اظهارکرد: اولین پروژه این ساختمان نیمه تمام مرکز اسناد و پژوهشکده دفاع مقدس است که با برنامه ریزی های انجام شده تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و اگر تحریم ها هزار برابر هم شود کار اتمام این پروژه را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز