خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت؛

اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۴۸۱

یکصد و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی در تالار هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست، اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم در استان و شهری زندگی می‌کنیم که خدمت دوسویه داریم؛ خدمت به مجاورین حضرتش که بیش از ۵ میلیون نفر تحت پوشش دانشگاه ارائه خدمات حوزه سلامت را دریافت می‌کنند.

وی افزود: خدمت به زائرینی که به قصد زیارت سفر می‌کنند و طبق آمار این تعداد بیش از ۳۰ میلیون نفر در سال در شهر مقدس مشهد است،چه زائرین داخلی و چه زائرین خارجی که در ماه محرم و صفر و عید نوروز موج زائرین در این ایام بسیار پر شور و زیاد است. عزیزان در منطقه ۹ کشوری نیز مبادی ورودی زائران هستند و خدمات شایسته ای را ارائه می‌کنند.

وی در ادامه بیان‌کرد: افتخار داریم که به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور خدمات شایسته‌ای را در حوزه درمانی، بهداشتی، آموزشی، دارو و غذا، توسعه و دیگر حوزه‌های مربوطه داشته باشیم و انتظار داریم خدمات در حوزه سلامت موجب رضایت مندی مردم را فراهم سازد که رضایت مندی خالق در رضایت مندی خلق نهفته است .

دارابی ادامه داد: قطعا در این دوران با چالش هایی روبرو هستیم؛ دولت تدبیر و امید هم امید می‌دهد و هم تدبیر می‌کند و خدمات شایسته ای را در دولت تدبیر و امید داشتیم و این خدمات شایسته سلامت در دوره یازدهم و دوازدهم نشانه عزم جزم نمایندگان مجلس و مقام عالی وزارت در حوزه سلامت است .

دارابی در ادامه افزود:در دوره ای قرار داریم که هنگامی که دشمن خارجی نتوانست از طریق نیروی نطامی، جنگ تحمیلی، ایجاد نیروی داعش و دیگر مسائل انقلاب ما را به زانو درآورد تصمیم گرفت از طریق جنگ اقتصادی برای دولت و مردم ما مشکل ایجاد کنداما قطعا مردم ما با رهبری مقام معظم رهبری، سیاست ها در حوزه های مختلف دولت وحمایت های مجلس بر این مشکلات فائق خواهند امد.

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه در خصوص لزوم برای تلاش های بیشتر در حوزه سلامت و درمان گفت: سرانه درمانی و بهداشتی ما در ردیف دانشگاهی تیپ اول نسبت به سایر دانشگاه ها ما پایین است و ما باید تاملی در این زمینه داشته باشیم و در خصوص افزایش شاخص ها همت کنیم.

علیرضا رزم حسینی افزود: ما در چهل سال انقلاب در گام اول برای مثال اقداماتی در حوزه امنیتی به لطف نیروهای امنیتی و مقام معظم رهبری فعالیت های خوبی انجام دادیم و در حوزه سیاسی نیز جزو معدود کشورهایی هستیم که اتحاد یکپارچه ای در سراسر کشور است و در واقع در تقریبا تمام حوزه ها وضعیت خوبی داریم اما ما در این مسیر کم توجه هایی کردیم و این غفلت در جامعه روستایی ماست .

وی در همین خصوص ادامه داد:سوال جدی وجود دارد که خدماتی که به روستاها برده میشود باید باعث عدم مهاجرت روستاییان شود اما چرا اینگونه نیست و برعکس این امار را شاهد هستیم ؛امروز میبینیم که جامعه روستایی ما بجای کار در حوزه تولید به کسب و کار شهری میپردازد، اگر کشاورزی در حوزه روستا باعث تعالی روستا میشد پس چرا روستاییان ما به شهر مهاجرت کردند. 

رزم حسینی در ادامه به بررسی موانع چهل ساله ای که بر سرراه دولت و مردم قرار گرفته اند پرداخت و گفت: بحث هایی که ما در نظام اداری داریم بحث تمرکز گرایی،پروکسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نگاه منفی به مجاهدین اقتصادی،تناسب اختیارات با مسئولیت ها و... است اما باهمه مشکلاتی که گفته شد ما باید یک همکاری و اتحاد یکپارچه با تمام ارکان حکومتی و استانی داشته باشیم .

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر میخواهیم کشور را بسازیم باید سرمایه گذار را تکریم کرده و کاری کنیم تا مردم انها را برای تعالی کشور الگوی خود قرار دهند، علمایی هستند که کلامشان نافذ بوده و برمردم نفوذ هستند اما چرا از این افراد استفاده ای نمیکنیم .

وی تصریح کرد: ۲ میلیارد نقدینگی کشور که هم اکنون در حال انجام است دست همین مردم و سازمان ها و شرکت هاست، بدانید که اگر ما بتوانیم یک همگرایی و همدلی بین مردم مسئولین و مخصوصا کارآفرینان و سرمایه گذاران که کلید اقتصادی این مملکت هستند برقرار کنیم به موفقیت های بیشماری دست خواهیم یافت و امیدواریم که رییس جمهور نیز ما را در مسیر یاری کنند.

علی نوبخت ، رئیس کمیسیون پزشکی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید به نقش دانشگاه ها در توسعه کشور اظهارکرد: این جمع بسیار جمع مهمی ست چرا که کشورها را دانشگاها ساختند، امام راحل فرموده بودند که دانشگاه کارخانه آدم سازی است و دانشگاهایی که پیشرفت کرده بودند ابتدا دانشگاه ساختند و سپس پیشرفت کردند، همان طور که در جلسه شورای انقلاب فرهنگی نیز گزارش داده شد ؛متاسفانه امروز ما دانشگاه هارا به شکل دبیرستان اداره میکنیم و بخش نامه های متحدالشکل به آنها داده ایم و به جای اینکه دانشگاه تصمیم بگیرد که ما چه کنیم ما برای دانشگاه تصمیم میگیریم و البته که ظلم مضاعفی به دانشگاه ها خصوصا دانشگاه های پزشکی با توجه به اهمیت انها با این کار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز