خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

فراخوان سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۰۷

سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد موسوم به "خانه بهار 99 " با هدف جلب مشارکت هنرمندان در چهره آرایی و تزئین این شهر مقدس در ایام نوروز سال آینده با دعوت اصحاب رسانه فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد محسن مصحفی سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در نشست خبری سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته، فراخوان این جشنواره زودتر از موعد منتشر و سعی شد که عنصر زمان به عنوان مهم‌ترین امتیاز برای شرکت هنرمندان در این جشنواره در نظر گرفته شود.

محمد محسن مصحفی افزود: این کار با رویکرد فرصت دادن به هنرمندان برای خلق آثار با کیفیت و مجموعه شهرداری برای انتخاب بهترین آثار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازار هنری ابتکار دیگر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد است و در این جشنواره تلاش می‌کنیم تا با برگزاری کارگاه‌های ایده‌پردازی به آثار کیفی و کاملی دست پیدا کنیم.

او اضافه کرد: یکی دیگر از نکات موثری که در این دوره از جشنواره هنرهای شهری خانه بهار به آن دست پیدا کردیم فراخوان و جشنواره مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز است یعنی فراخوان و جشنواره را به صورت مشترک اطلاع‌رسانی و اجرا می‌کنیم و نتیجه‌ای که در نهایت به آن می‌رسیم هماهنگی و هارمونی به هنگام نمایش المان‌ها و نمادهای شهری است.

رئیس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: در سومین دوره جشنواره هنرهای شهری با سه رویکرد محتوایی تحت عناوین "مشهد الرضا (ع) شهر زیارت و معنویت"، "من مشهد را دوست دارم" و "مشهد گلستان می‌شود" کار خود را آغاز می‌کنیم.

صدرا یوسفی افزود: بخش اصلی این جشنواره شامل یادمان‌های شهر، دیوارنگاری، آذین بندی، گل‌آرایی، هنرهای نمایشی و گرافیک شهری است و در بخش دانشگاهی، پروژه‌های دانشجویی هنر شهری، نقد و تحلیل هنر شهری عرضه می شود و در این بخش به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌پردازیم و بخش جنبی جشنواره دعوت از هنرمندان بین‌المللی و برپایی بازار هنرهای شهری است.

وی ادامه داد: فرصت ارسال آثار در بخش اصلی تا ابتدای آبان‌ماه سال ۹۸ و در بخش گل آرایی تا هفتم شهریورماه ۹۸ پیش‌بینی شده است و برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های ایده پردازی و بارش فکری هنرمندان از جمله نوآوری‌های دیگر این دوره از جشنواره هنرهای شهری است که با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و تکامل آن انجام می‌شود.

سال گذشته بیش از سه هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره هنرهای شهری مشهد ارسال شده بود که از بین آنها ۵۸۴ اثر منتخب اجرایی شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز