خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

رفع برخی از مشکلات حوزه آموزش و پژوهش نیازمند اصلاح قوانین است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۹۲

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: رفع برخی از مشکلات حوزه آموزش و پژوهش نیازمند اصلاح قوانین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، محمد مهدی زاهدی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های استان با استاندار اظهار کرد: سفر به استان های مختلف کشور به منظور بازدید میدانی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی و برگزاری نشست مشترک با استانداران جزو برنامه های کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی اعضای کمیسیون و برگزاری نشست مشترک با مدیران دستگاه های اجرایی در استان ها به دنبال احصا و رفع مشکلات پیش روی حوزه های آموزش، تحقیقات و فناوری هستیم.

زاهدی با بیان اینکه رفع برخی از مشکلات حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری نیازمند اصلاح قوانین است، ادامه داد: برخی از مشکلات موجود در این حوزه مربوط به چالش های مدیریتی و برخی هم مربوط به کمبود منابع مالی و بودجه ای است که پیگیری های لازم برای رفع آن ها انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برخی از دستورالعمل های ناشی از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی دارای اشکالاتی است که باید اصلاحات لازم بر روی آن ها انجام گرفته و برخی از مفاد آن ها مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت نیاز برای پیگیری مشکلات دستگاه های اجرایی در حوزه آموزش و پژوهش، از وزیران، استاندار خراسان رضوی و روسای سازمان های ذی ربط در سطح ملی برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برای تسریع پرداخت مطالبات این مرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع 800 میلیارد تومان مطالبه از بنیاد شهید دارد که پیگیری های لازم برای پرداخت این مبلغ انجام گرفته است.

زاهدی افزود: بنیاد شهید یک نیروگاه به ارزش هزار و 200 میلیارد تومان در اختیار دارد که در صورت موافقت دانشگاه آزاد اسلامی، با بدهی های بنیاد به این مرکز آموزش عالی تهاتر خواهد شد. 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار خراسان رضوی درباره طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گفت: طرح مذکور یک الگوی اجرایی ارزشمند است که مشارکت همه ارکان حاکمیت را در امر توسعه و پیشرفت به کار می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان کرمان اجرایی شده است، رهبر معظم انقلاب از این نتایج مدل توسعه ای ابراز رضایت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز