خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور مطرح کرد:

بدنبال توسعه متوازن روستاها و افزایش جمعیت هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۳۳

معاون وزیر کشور در امور شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از ۲۰ هزار میلیارد اعتبار اختصاص داده شده به روستاها از ابتدای تشکیل دهیاری ها ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی ۶ سال گذشته اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور بنیادی نماینده مردم ترشیز در نشست مشترک دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در کاشمر گفت: یکی از سیاست‌های نظام و دولت توزیع عادلانه خدمات و امکانات است و در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب بر موضوع افزایش جمعیت و توسعه متوازن جمعیت تاکید شده است تا با برنامه‌ریزی از مهاجرت روستاییان و افزایش پدیده حاشیه ‌نشینی جلوگیری شود.

جمالی نژاد گفت: در کنار افزایش جمعیت به موضوع توزیع عادلانه خدمات، امکانات، اشتغال و توسعه متوازن در حوزه جمعیت باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شود، تمام زحمات به نتیجه نمی‌رسد، یادآور شد: کمک و مساعدت به روستاها یک بازی برد- برد است که می‌توان زمینه و بستر را برای رشد و نشاط فضای روستا فراهم کرد و از این طریق مشکلات شهرهای بزرگ به‌ویژه حاشیه‌نشینی حل می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به وجود یک هزار و ۲۸۴ شهرداری و ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری در کشور گفت: اگرچه امکان تجهیز تمامی روستاها و شهرداری ها به امکانات و تجهیزات را نداریم، اما تلاش می‌کنیم با اولویت‌بندی و نیز پرداخت تسهیلات بدون سقف و نرخ پایین زمینه را برای توسعه و پیشرفت روستاها فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روستاها باید به‌دنبال راهکارهای خلاقانه برای ایجاد زیر ساخت و تامین امکانات بود، افزود: در سطح کشور حدود ۳۹ هزار  روستا داریم که ۹۵ درصد آن تحت پوشش دهیاری قرار دارند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته عوارض سوخت به سمت هدفمندی یارانه‌ها رفت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این ماه عوارض سوخت به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه از بدو تأسیس نهاد دهیاری‌ها بودجه اختصاص یافته به ان  حدود ۲۰ هزار میلیارد بوده که از این‌میزان اعتبار ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی ۶ سال گذشته اختصاص یافته است.  و سرانه ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومانی در بدو تأسیس دهیاری‌ها امروز به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای کشور تحت پوشش سیستم پسماند هستند، اظهار کرد: برای اجرای پسماند در سطح روستاها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۸۹۳ پایگاه آتش‌نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است، بیان کرد: آمادگی داریم به‌صورت متمرکز روستاها را به تجهیزات آتش‌نشانی تجهیز کنیم.

در این نشست بخشدار ششطراز خلیل‌آباد، بخشدار کوهسرخ کاشمر، بخشدار مرکزی بردسکن، دهیار روستای شفیع‌آباد بردسکن، دهیار روستای ابراهیم‌آباد خلیل‌آباد، دهیار روستای رزق‌آباد کاشمر به نمایندگی از بخشداران و دهیاران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز