خبرگزاری کار ایران

سبزیان مطرح کرد:

بانوان بیشترین از مردان مطالعه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۵۶۷

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: امروزه طبق آمار ارائه شده سرانه مطالعه زنان بیشتر از مردان است باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان در نشست با جمعی از بانوان شهرستان تایباد اظهار کرد: بیش از 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند از این رو نقش موثری در نشر و ترویج فرهنگ مطالعه دارند همچنین به عنوان تربیت کنندگان در خانواده می‌توانند گام موثری در این امر فرهنگی بردارند.

وی افزود: بانوان می‌توانند با تبلیغ و ترویج مطالعه و معرفی کتب مناسب و آموزنده در محفل‌های خودمانی سرانه مطالعه را افزایش دهند.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت زنان در جامعه تصریح کرد: اگر برای کتابخوانی در جامعه کارگزارانی در نظر گرفته شود مسلما زنان مهمترین کارگزاران کتابخوانی در خانواده‌ها هستند.

وی افزود:برای بهبود این کار شهروند کتابخوان در استان خراسان رضوی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و می‌توان از تمام ظرفیت بانوان، سالمندان و بازنشستگان در ترویج مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد.

سبزیان با اشاره به برگزاری نشست کتاب‌خوان بهارستان با حضور و معرفی کتاب توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست 2کتاب "بازجویی از صدام" و "بر تبعید" توسط  نماینده مردم شهرستان تایباد در مجلس شورای اسلامی معرفی شد که هر دو کتاب از کتابهای خوب و اثرگذار نشر کشور در سال گذشته بود و مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب سال جاری بعد از تورق کتاب "بازجویی از صدام" از این کتاب تمجید کردند.

در ادامه جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه‌های حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی بیش از گذشته فراهم شد و شمار دانش آموختگان و فعالان اجتماعی زن، طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی مطرح کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت کتابخانه‌ها اختصاص یافت که 500 میلیون ریال بصورت اوراق تخصیص یافت و تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز