خبرگزاری کار ایران

رستمی مطرح کرد:

ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۷۹

فرماندار تربت حیدریه گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، علی رستمی در مراسم نکوداشت استاد محمد قهرمان گفت: با توجه به وجود بزرگان، اندیشمندان، نخبگان و شعرای متعدد در تربت حیدریه، ایجاد بانک اطلاعاتی و دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر این منطقه ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: نبود یک ساختار مشخص و بانک اطلاعات مفاخر و مشاهیر شهرستان که متناسب با شان و جایگاه آنان باشد ما را از هدف‌مان دور می کند و باعث پراکندگی، موازی کاری و ایجاد هزینه در برگزاری نکوداشت ها می شود.

رستمی گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی از مفاخر و مشاهیر تربت حیدریه می توان این بزرگان را شناسنامه دار کرد و برای هر یک متناسب با شان و جایگاهشان بزرگداشتی تدارک دید.

وی در این نکوداشت ضمن تقدیر و تجلیل از برگزار کنندگان و عوامل اجرایی این اقدام فرهنگی گفت: شهرستان تربت حیدریه شخصیت های بسیار ممتازی در امور سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی داشته، ولی متاسفانه گاها به فراموشی سپرده شده است.  

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در عرصه فرهنگی فراموش شده و خلا در این حوزه ایجاد کرده، ایجاد دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر شهرستان است که با ایجاد آن و تقویم مشخص بتوان در مقاطع گوناگون از شخصیت های برجسته در تمام حوزه تجلیل به عمل آید.

فرماندار تربت حیدریه یادآور شد: بسیاری از مفاخر منطقه به دلایل گوناگون حتی برای خود تربتی ها ناشناخته مانده است و با ایجاد این دبیرخانه امید می رود که اقدامات موثری در جهت شناساندن مفاخر و مشاهیر  انجام گیرد.

رستمی تصریح کرد: نبود یک ساختار مشخص و بانک اطلاعات مفاخر و مشاهیر شهرستان که متناسب با شان و جایگاه آنان باشد ما را از هدفمان دور می کند و باعث پراکندگی، موازی کاری و ایجاد هزینه در برگزاری نکوداشت ها می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز