خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌خراسان رضوی:

ارزشمندترین سرمایه در چرخه تولید سرمایه انسانی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۸۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌خراسان رضوی گفت: ارزشمندترین سرمایه در چرخه تولید و عامل رشد و توسعه در هر کشوری سرمایه انسانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، همایش استانی بررسی آسیب های اجتماعی شایع در خراسان رضوی با هدف ترویج سبک زندگی سالم، پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد، ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندان با حضور جمعی از مدیران استانی و خانواده مدیران ،کارگران ، کارآفرینان و تعاونگران و اعضای کنگره 60 در سالن تلاش مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران خراسان رضوی برگزار شد.

محمد سنجری در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی بابت مبارزه با سودا گران موادمخدر طی سخنانی اظهار کرد: یکی از رسالت های مهمی که بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث شناسایی آسیب های اجتماعی  و صیانت از نیروی کار است که به عنوان سرمایه اصلی هر بنگاه اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به تقسیم کار ملی که به منظور اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح شیوع شناسی اعتیاد را تنظیم کرده اند که به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، سرمایه انسانی را ارزشمند ترین سرمایه در چرخه تولید و عامل رشد و توسعه در هر کشوری دانست و گفت: این اداره کل در کنار فعالیت های حوزه روابط کار ، اشتغال، ایمن سازی محیط کار و مسئله مهم و اساسی اعتیاد و پیشگیری از مواد مخدر را نیز در فعالیت های کاری خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی و تنوع کمی و کیفی مواد مخدر، ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران و خانواده‌های آنها اهمیت بسیاری دارد و در این راستا برگزاری دوره‌های پیشگیری نه تنها در حوزه مواد مخدر بلکه در حوزه آسیب‌های فضای مجازی و همچنین آموزش‌های ارتقای مهارت‌های سبک زندگی، به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی گفت: این اداره کل با همکاری جمعیت احیای انسانی، کنگره ۶۰، تاکنون همایش‌هایی را در این زمینه برگزار نموده است زیرا معتقدیم که همه باید کمک نمایند و همه ما مسئولیم تا نیروی کاری که آسیب دیده است را درمان کنیم.

سنجری اعتیاد به مواد مخدر در محیط کار را یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی محیط کاری دانست و افزود: یکی از علت های اصلی گرایش به مواد مخدر در محیط کاری وجود نا امنی روانی و عدم امنیت شغلی است که باعث کاهش بهره وری و توان شغلی ، غیبت از کار ، سوانح و حوادث کاری ، شیوع مصرف در بین سایر کارگران و نهایتاً از دست دادن شغل می شود که بعد از بیکاری نیز آسیب های اجتماعی بعدی و انحرافات اجتماعی را به دنبال دارد که خانواده کارگران را نیز درگیر می کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خاتمه سخنان خود گفت: بین سلامت محیط کار و سلامت کل جامعه رابطه تنگاتنگی وجود دارد که از برنامه‌های پیشگیرانه و نتایج آن خانواده کارگران، فرزندان و جامعه بهره خواهند برد و امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی در ارتقاء دانش اعتیاد کارگران و خانواده های آنها موفق عمل کرده باشیم که هم اکنون نیز برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در واحدهای تولیدی و صنعتی استان را با جدیت پیگیری و دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد : آگاهی بخشی از عواقب و اثرات مواد مخدر در جامعه کارگری می تواند نقش پیشگیرانه ای در ابتلا به این امر داشته باشد به همین علت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای این امر در بین تمام افراد جامعه و همچنین کارگران و خانواده آنها ضروری و در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز