خبرگزاری کار ایران

در مناطق روستایی خراسان رضوی:

بیش از 13 هزار دانش آموز از خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۹۷

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی گفت: این قرارگاه در پنج محور اشتغال، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی در روستاهای مرزی شهرستان های کلات، زاو، صالح آباد، خواف، سرخس و تایباد خدمات ارائه می کند.

احمد واحدی در گفت و با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: اکنون بیش از 13 هزار دانش آموز در این مناطق تحت پوشش برنامه های فرهنگی و آموزشی این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: در 6 دهستان مرزی و محروم خراسان رضوی از سال 96 تاکنون 369 پروژه در حوزه‌های مختلف تعریف شده که از این تعداد طرح 18 مورد در حال اجرا می‌شود که پیش بینی می‌گردد تا هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره برداری برسد.

واحدی تصریح کرد:349 پروژه توسط این قرارگاه در مناطق محروم و روستاهای استان با هزینه ای بالغ بر 105 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

او بین کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان رضوی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در استان خراسان رضوی با توجه به شاخص های محرومیت در 6 دهستان اقدام به برطرف شدن مشکلات کرده است. 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون این قرارگاه در 86 روستا و جمعیتی بیش از 80 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

وی ادامه داد: احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه های عالم، احداث و لایه روبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس های بهداشتی و اجرای طرح های اشتغالزایی از مهمترین اقداماتی بوده که در این مناطق مرزی انجام شده است.

طی دو سال گذشته بیش از 42 پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در مناطق محروم شهرستان تایباد با هزینه ای افزون بر 13 میلیارد ریال اجرا شده است.

 دهستان کرات متشکل از 10 روستا با 18 هزار نفر جمعیت در فاصله 35 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز