خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اداره ثبت احوال بردسکن هنوز اجاره نشین است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۶۸

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: علیرغم اینکه اداره ثبت احوال بردسکن بیش از 30 سال از فعالیت آن می‌گذرد هنوز اجاره نشین است و نتوانسته‌ایم پروژه‌ای برای احداث ساختمان اداری آن در شورای برنامه ریزی استان تصویب کنیم.

سیدحسین نیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: با صحبتی که با فرماندار شهرستان انجام شد مقرر شد که زمین مورد نیاز از طریق شهرستان پیگیری و در اختیار ثبت احوال قرار بگیرد و ما هم از طریق سازمان مرکزی اعتباری را برای پروژه ساختمان اداری ثبت احوال بردسکن در نظر بگیریم.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بودجه امسال مصوب شده است امکان اینکه کلنگ زمین ساختمان اداری ثبت احوال در هفته دولت به زمین زده شود وجود ندارد ولی این آمادگی را داریم در صورت تامین زمین سال آینده عملیات اجرایی این مهم را آغاز کنیم.

نیری  گفت: ساختمان اداری بردسکن نیاز است مورد توجه قرار گیرد و در صورت واگذاری زمین اداره کل با تامین بودجه اداره بردسکن را احداث می کند.

وی با تقدیر از رئیس و کارکنان این اداره در ثبت واحوال بردسکن افزود: شورای شهر و فرمانداری پیگیر زمین باشند تا ما هم پیگیر احداث ساختمان ثبت واحوال بردسکن باشیم.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه استان این ظرفیت و پتانسیل را دارد که روزانه پاسخگوی 12 هزار نفر از واجدین شرایط کارت هوشمند ملی باشد گفت: متاسفانههر ماه کمتر از 50 هزار نفر مراجعه کننده داریم که اقدام به ارائه مدارک و  درخواست کارت دارند.

نیری عنوان کرد: از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفر در استان 4 میلیون و 771 هزار نفر آنها بالای 15 سال سن دارند که باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.

وی افزود: تاکنون 80 درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی در استان درخواست آنها اخذ شده است و 950 هزار نفر دیگر هنوز مراجعه ای برای ارائه مدارک و اخذ کارت به دفاتر پستی و پیشخوان نداشته اند.

وی عنوان کرد: پروژه کارت هوشمند ملی تاپایان شهریورماه در کشور بسته می شود و طبق بخشنامه ابلاغی کارت های ملی قبلی از اول خردادماه امسال فاقد اعتبار است و ارائه هرگونه خدمات در دستگاه‌های اجرایی  فقط با بار کد کارت هوشمند قابل مشاهده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی بیان کرد: میانگین صدور کارت هوشمند ملی در کشور 84 درصد است  که این رقم در خراسان رضوی 80 درصد است.

وی یکی از عللی که صدرو کارت ملی هوشمند با تاخیر 7 ماه صورت می‌گیرد را کمبود کارت خام بیان کرد و گفت: سازمان به دنبال تامین کارت خام است که این پروژه تاپایان شهریورماه امسال بسته شود. 

وی اظهار داشت: کسانی که اقدام به درخواست کارت هوشمند ملی کرده اند و کارت آنها هنوز صادر نشده است می‌توانند با کد رهگیری که به آنها داده اند از خدمات مورد نیاز و یا در هنگام کارهای اداری استفاده کنند.

نیری با بیان اینکه اعتبارات ادارات ثبت احوال استان ها ملی است و تنها اعتبارات عمرانی آن استانی است، گفت: اعتبارات عمرانی امسال اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی در سال جاری 400 میلیون تومان است که صرف خرید تجهیزات اداری و سخت افزاری 31 اداره در سطح استان می شود.

وی اظهارداشت:طی9 سال گذشته هیچ اعتباری برای خرید تجهیزات و سخت افزاری ادارات اختصاص پیدا نکرده است درصورتی که  نیاز است با توجه به استفاده مداوم از دستگاهها هر سال نسبت به نوسازی آنها اقدام شود که امید است امسال این مهم با اعتبارات درنظر گرفته شده انجام شود.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی وهیات همراه از اداره ثبت واحوال بردسکن بازدید و اظهار داشت: بردسکن در ثبت وقایع حیاتی جز ادارات برتر ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز